stress

Denna stress =(


Försöker att fokusera på EN sak i taget. Just nu är jag stressad över så mycket och får så svårt att koncentrera mig på nuet. När jag är hemma oroar jag mig för allt jag inte hunnit göra klart på jobbet och när jag är på jobbet oroar jag mig för allt jag borde göra hemma (städa osv). Sen konstant hela tiden oroar jag mig för att jag inte hinner träna, inte hinner umgås med sambon och inte hinner planera vad jag ska äta... Det finns ingestanns jag kan känna lugn.

Sover väldigt lite nu också. Brukar alltid behöva minst 8 tim sömn. Men nu är jag så uppstressad att jag inte kan somna på kvällen utan är uppe sent... Men sen när jag kliver upp halv fyra så har jag inte hunnit sova klart känns det som. Kroppen behöver mer sömn.


Men jag hoppas all denna stress är övergående och att det lugnar ner sig innan jag bryter ihop. ..

jag försöker att ta det lugnt, hitta de små stunderna att koppla bort allt annat och bara försöka slappna av. Jag har sen förra veckan börjat att jogga på morgonen. Inget ansträngande eller tufft eller så, bara en lugn jogg 15-30 min beroende på när jag kliver upp.


Jag har också denna veckan börjat tidigt på jobbet, och eftersom inga bussar går till stationen då och min cykel är trasig så går jag ner till stationen istället och lyssnar på ljudböcker. Det är jätteskönt att gå och få vara själv en stund, och det är så fräscht och skönt ute på morgonen =)

Men tankarna glider lätt in på jobb och stress och allt annat som jag måste göra.. men jag försöker att ta vara på tiden till att slappna av =)

Åh....


Längtar efter marängsviss ; )

Ska äta det i helgen har jag bestämt =P Ska bjuda några vänner på middag.


Kan dock inte bestämma mig om maten i helgen. Ska ju göra älgskav - men jag vet inte om man skall göra med pitabröd.. och göra så att man kan plocka sallad och sånt själv och fylla bröden med...

eller om man skall göra en vanlig älgskavsgryta och servera med typ potatis?

Jag vet ju inte vad barnen tycker bäst om heller.. och vad de helst äter?


Så svårt...


Nu är det fikarast på jobbet och jag skall äta mitt äpple, tärnat i bitar med vaniljyoghurt och massa kanel.. =P Vad gör man inte för att tysta ner sötsugs-monstret i magen.. ; )

Jag varje morgon.. ; )
Fast jag använder ju inte läppstift visserligen.. ; )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0