Gulasch och vårkänlsor

Oh.. Gissa om jag är glad ; ) Små saker som kan förgylla ens dag =P

Dagens på stället där vi åt var... Gulasch-soppa!!! =D Jag som gått och längtat hela veckan.. ; ) Och sen nybakat bröd till . Inte så nyttigt - men så gott att doppa ; ) dessvärre brände jag nästan hela tungan =( Allt var kaos på stället och jag fick min mat typ en kvart senare än alla andra så jag fick kasta i mig soppan.. Inte så lätt, och absolut inte så smart =/

Men gott var det! =)


Sen promenad tillbaka till jobbet. Är så underbart vårväder här nu. Man riktigt känner våren i luften, solen värmer och man kan nästan känna ur hela kroppen fylls av ny energi och glädje... Våren är verkligen SÅ underbar!!! =D


Ska försöka få lite gjort här på jobbet innan hembesöket kl tre.
Sen är det hem som gäller =) Hem och mysa och gosa i soffan.


Känns som mitt hela liv kretsar runt mat igen. Dels för att jag måste vara extra försiktig vad jag äter pga av min mage nu, sen så vill man gå ner i vikt och måste tänka på vad mna äter... Och så kurrar min mage och suger efter mat hela tiden oavsett om jag ätit eller inte.

Och på allt detta så håller jag på att förgås av längtan efter allt gott... Stället där vi åt var ett kafé med massa hembakade bullar och kakor och massa massa pajer och andra godsaker.... Och jag känner verkligen hur jag längtar efter att gå på kaféer och dricka latte och äta paj med vaniljsås.. eller kanelbullar, och inte att förglömma Cheesecake och morotskaka...!!!

Jag tänker på tiden när man pluggade, alla fikastunder när man var på stan... det saknar jag så mycket! Sånt gör man aldrig nu mera och ändå bor jag i Alingsås, kafeérnas stad..

Fast det beror nog mest på att man inte har tid på veckorna och sen på helgerna har man ingen att gå och fika med. Det tillhör nog kanske mer studentlivet.. att sitta på kaféer och njuta.. ; )

Kanske får ta upp den vanan när syrran flyttar ner.. =P


Å vad gott det  vore med en kaffe latte nu.. =P


Nej jag ska inte dricka kaffe. Då skulle jag väl dö av magkatarren.. =S Men visst vore det gott.. =P


image216

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0