Fortsatt glass-frossa... ; )

Jag berättade ju inte om gårdagen! =)


Söndagen började ju så bra (jogg, härligt väder oc god frukost - verkligen laddad för en nyttig dag..)

Och jag bestämde mig ju för att inte få en ytterligare Glassfrossa (gårdagens enorma mängder...), men att jag skulle tillåta mig en liten glass.

Sagt och gjort så åkte vi till glasstället och jag skulle beställa en bägare med en kula.. men det visar sig att de säljer bara glass med TVÅ kulor.. Hm..

Så du bestämmer jag mig för att ta en yoghurt-glass istället "No sugar, low fat 0,5 %" Det låter ju jättebra! =) Och så frusna bär till... Medan vi står i kön så börjar min sambo prata med ägaren till glassbaren - min sambo är otroligt social och pratsam ibland- vilket gör att ägaren tycker vi är så trevliga så att just när jag får min yoghurtglass i handen så bjuder han mig på en extra.. lika stor...

Så står jag där med TVÅ glassar... och jag kan ju inte kasta bort den ena när han var så snäll och bjöd på den...

SÅ mycket för att inte frossa i glass.. ; )

Men jag tänkte att, vad tusan, jag sprang 5 km imorse och denna glas skall ju vara "nyttigare".. så SJÄLVKLART åt jag upp båda.. ; )


(BTW, Nån som vet hur "NYTTIGA" dessa yoghurtglassar är???!!?? Jag kan inte hitta kcal-innehåll...)


Jo just jag fick ju lite motion på köpet sen också..

Vi åkte från glassbaren och efter typ 3 km så dör bilen... Vi kliver ur och det är något fel med låset... Killarna börjar mixtra

OCH DÅ ...

...upptäcker jag att jag glömt väskan kvar på cafet!!! =O

SÅ det är bara att SPRINGA tillbaka!!!! I ren panik!!! Min väska med ALLT i... =S

Jag hinner halvägs typ så kommer killarna med bilen.. men jag hann ju springa en bit.. ; )

Bra motion =P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0