Ebba grön 30 år

Ebba Grön!!!


Åh ljuva underbara musik =) Länge sen jag lyssnade på dem men någon låt kommer alltid up i hjärnan som man kan gå en hel dag och nynna på =)

När jag var ung (och jag är ju verkligen jättegammal nu...) så fanns det ingen som lyssnade på Ebba Grön. Det var min kompis på mellanstadiet Johanna som introducerade mig en sommar i denna musik. Vi gick 5 an tillsammans, och sen flyttade hon till Härnösand. Men en sommar i 6an tror jag kom hon och hennes kompis och hälsade på och vi lyssnade konstant på Ebba Grön då. Det var för mig så ny och exotisk musik och jag älskade alla låtar nästan lika mycket!
Sen på hösten tillbaka i skolan så tyckte alla jag var knäpp och ingen förstod mig och mina nyvunna idoler. Det var först ett disco i Backe på vintern som de spelade 800 grader och jag trodde inte mina öron! Jag dansade som en galning tillsammans med en snygg kille från trakten, inte tillsammans på riktigt för alla hoppade mest runt som galningar ; ) Men det var sån känsla!!

Sen när jag träffade min sambo för snart 6 år sen så väcktes mitt intresse igen för Ebba Grön. Det hade varit vilande några år eftersom ingen annan gillade dem verkade det som (Det fanns säkert många men ingen trodde kanske att Jag gillade dem eller nåt?)

Hur som helst visade det sig att killen som snodde mitt hjärta hade ju faktiskt upplevt hela kulturen och musiken live på 80-talet när han var ung. Han hade till och med spelat sån musik själv, och har festat med några av de stora =P Jag älskar att höra honom berätta om hans minnen och o musiken =) Jag hade också velat vara en del av 80-talet så som han - och få se Ebba Grön live!



Ebba Grön 30 år!!

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=286&a=400045


Kommentarer
Postat av: Cec

Det är inte klokt vad fort tiden går.

2008-03-02 @ 19:26:49
URL: http://heartsick.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0