pancakes

Ätit pannkakor till middag idag - äntligen =) Har gått och längtat så länge.. men aldrig orkat, eller hunnit göra det.. men idag så gav jag mig tusan på att orka ; ) Gjorde dels vanliga pannkakor och sen gjorde jag såna amerikanska pancakes med blåbär i.. Och snacka om GOTT!! Himmelriket.. ; ) Åt blåbär till och så lite vaniljglass. Och det finns massa glass kvar tills ikväll.. Farligt farligt.. ; )


Grabbarna åkte iväg med en kompis för att kolla på en båtmorot i Uddevalla.. så de blir väl borta hela kvällen. Jag har just varit ute med vovven och nu ska jag ta en dusch - eller ett varmt bad kanske? - och sen se tv och äta glass med varma blåbär...

Det förtjänar jag efter min promenad..=P


Kämpar för beach 2008 men det står stilla sen i påskas.  Åt massa gott då och det verkar envist vilja sitta kvar.. =/ Men jag känner att jag inte har nån brådska just nu. Det viktigaste är trots allt att njuta av livet och känna att man mår bra. Ångest över vikten har man haft så många gånger - och det gör bara att man mår piss! Jag kan ändå inte förändra min vikt över en natt, det tar tid, så varför ska jag må dåligt just idag över det?? Idag väljer jag att må bra istället.. =) Det är så många dagar som gått till spillo åt att man mått dåligt och man har lagt så mycket energi på att hata och förakta sig själv. Vad är det för mening med det?


Nej idag väljer jag att må bra istället, och jag väljer att se allt gott jag gjort idag, och lägger min energi på att uppmärksamma mina bra och positiva sidor.. ; )


Livet går upp och ner och det finns alltid saker att vara arg eller deppig över - men det finns minst lika många - om inte fler - saker att vara glad och positiv över.. =)



image237

Tänk vad lite pannkakor kan göra med ens humör.. =P


Kommentarer
Postat av: Peigi

låter som riktigt riktigt goa pannkakor!! Ha det fint gumman!!

2008-04-06 @ 19:14:54
URL: http://peigi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0