ont i magen

Åh jag som skulle träna idag. Var så taggad på att äntligen komma igång igen efter den senaste tiden men så ska den dumma magen sabba. Fick så ont i magen igår. Inte sådär som när man ätit för mycket eller ätit fel - utan sådär riktigt Ont i magen. Var iväg och tränade igår ändå men det var ju värdelöst. Höll mig vaken en stund efter middagen men sen orkade jag inte mer utan somnade på soffan. Tänkte att det skulle gå över med lite sömn men idag har jag lik förbenat ont  fortfarande.

Så ingen ork för träning idag. Värken i magen kommer och går. Och så fort jag äter så blir jag illamående. Antagligen är det bara min dumma hjärna som ställer till det. Psykosomatisk värk i magen är ju som min specialitet sen mellanstadiet. Är väl det nya jobbet och all stress över det som ställer till det.
Får se hur jag mår efter den kommande veckan. Har tänkt träna imorn istället om jag hinner. Magontet måste ju försvinna snart. Lite stress ska inte få förstöra mitt liv. Magont har jag haft sen femte klass så nog ska jag överleva detta med. Är bara lite jobbigt att må dåligt. Min deppighet har tagit sig fysiska former. Deppighet och stress tycks vara lite för mycket för min mage. Och så kryddad med lite hemlängtan så har man en perfekt  "magonta"...

Men en dag i taget och mottot: "this to will past" så ska jag nog överleva.

Åter till spelandet. Då har jag iallafall tankarna på något annat än att jag måste till jobbet imorogn och att jag har ont i magen över det. Förnekelse i dess finaste form.. ; )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0