Fredagkväll



Äntligen helg!! Första veckan på jobbet avklarad - och jag har överlevt!!!  OMG vad har jag gett mig in på? Visst jag kommer lära mig jobbet och allt det där.. men JUST NU kan jag ju Ingenting.. =S
Måste plugga lite på SoL i helgen tror jag.. Man var ju inte direkt uppmärksam under utbildningen på det som  rörde vanlig socialtjänst eftersom man tänkte att där kommer man ändå inte hamna... Jag har hela tiden sagt att "Aldrig socialkontor och absolut Inte socialtant.. " *he he*  Och se var man hamnar.. På socialtjänstens ekonomiavdelning.  *Vojne vojne*


Men men.. För sent att ångra sig nu och jobb måste man ju ha. Kunde ju inte tacka nej bara på grund av mina fördomar om att det är ett trist jobb (och Ja jag har nog många fördomar om detta jobb som kommer att motbevisas snabbt). 


Det är bara ett vik på 4 månader och det ska jag väl överleva? Jag har ju klarat mina jobb hittills som socionom, men detta är nog det svåraste hittills och som bjuder mest utmaningar..


Men men.. Bara att gilla läget nu när jag försatt mig i denna situation. Alla är vi nya på jobbet någon gång och alla kommer vi göra våra fel och misstag - det är bara det att det känns så farligt att göra fel när man handskas med människor och deras liv...


Jag känner mig Inte det minsta vuxen och absolut INTE som en socionom ... hur ska detta gå??


Något skoj nu istället. Fick så roliga länkar av min söta vän.

 Detta är mitt namn om jag vore en Hobbit:  Belladonna Knotwise of Michel Delving

Och detta om jag vore en Alv (I wish!): Aredhel Ancalimë.

Måste säga jag gillar mitt hobbitnamn. Jag har sagt sen SOR kom ut att jag var nog en hobbit i mitt förra liv.. ; )

För rolighetens skull så måste jag skriva vad min gubbe skulle ha hetat.

Hobbit: Sancho Brandybuck of Buckland

och som Alv: Orophin of Dorthonion

Var inne i Gbg idag - hade handledning vilket var intressant =)
Men efteråt KUNDE jag inte låta bli att ta en sväng genom stan... och alla affärer.. *oj oj* Jag skulle ju BARA titta... men lik bannat så kom jag hem med en kasse.. ; ) Men nu när jag är socialsekreterare så måste man ju ha lite nya kläder.. Eller hur? ; )

Är proppmätt av tacos nu och trött som en gnu.
Men jag måste hålla mig vaken ett tag till så nu ska det spelas!! =P
Har knappt rört datorn denna vecka. Men det ska det bli ändring på =P

image178

Me want.. =P
När ska man få pengar så man har råd att shoppa de kläder och skor man vill ha?
Jobb har jag ju men var är pengarna för shopping?
Kommer de när man blir vuxen? Fast jobb kanske är vad som krävs..?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tuff vecka på jobbet, verkar som en utmaning! Måste vara ett oerhört tufft jobb med alla problem som finns i vårt samhälle.
Jag undrar också vad jag har gett mig in på. Första riktiga veckan på skolan och jag är helt slut.... Tur att vi har helger så man kan komma tillbaka till verkligheten :)
Kram Cathrine

2007-09-08 @ 12:36:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0