träningsångest

Åh hade ju bestämt mig för att träna idag,, Men nu känns det bara SÅ jobbigt. Jag orkar verkligen inte ta mig iväg. Dessutom blir det så stressigt eftersom jag håller på att tvätta, jag måste städa och röja undan diskberget i köket. Jag hinner inte träffa min sambo knappt heller eftersom han jobbar. Visst en timme hit eller dit  men det känns som en dyrbar timme idag...  Jag orkar verkligen inte träna!
Så jag gnäller lite här istället..;) Gnälla kan jag!
Jag är så orkeslös och har ingen motivation alls. Varför?
Och varför väljer jag att se allt så negativt?

Att jag inte orkar iväg och träna betyder ju å ena sidan att jag blir fetare och fulare, känner mig som ett stort misslyckande och att jag blir deppig och gnällig. Jag blir superstressad av att jag inte är och tränar vilkjet bara får mig att må ännu sämre och få ännu dåligare samvete för att jog BORDE ju...

Å andra sidan om jag skippar träningen idag så betyder det att jag är hemma när min sambo kommer hem så jag hinner umgås med honom. Jag kan sitta hemma och njuta av min ledighet och ignorera alla måsten och därmed MÅ BRA av att ta det lugnt och inte stressa... Jag kan välja att se det som en träningsdag för mitt INRE idag så kan jag träna mitt yttre imorgon... =) Varför skulle det vara så fel att vilja vara hemma och mysa när man är ledig?

Vilket synsätt väljer man??

 ; )

Jag väljer nog...


image189

Kommentarer
Postat av: Frida

Ja det ska bli spännande då det är dags att jobba, lite nervöst ska det nog bli också :) Jobbar du nu inom ditt utbildningsområde eller är det svårt att få jobb? Jag går omsorgs inriktiningen men ville helst gå pedagogik men tog mig inte in, fast det skiljer ju egentligen inte så mkt har vi märkt. Utbildningen som startade nu kan man inte välja inriktining så vi vr de sista.

2007-10-07 @ 14:49:51
URL: http://frida07.blogg.se
Postat av: Peigi

Jag skulle också välja att vara hemma och mysa :o) Föga förvånande.. jag skyr träning som pesten :o)

2007-10-07 @ 22:43:28
URL: http://peigi.blogg.se
Postat av: GimGim

Ha ha.. Såg just de så lämpligt placrade google-annonserna till detta ilägg - TRÄNING.. Vojne Vojne ;)

2007-10-08 @ 05:47:31
URL: http://headintheclouds.blogg.se/
Postat av: Fia

Usch ja, jag kommer aldrig iväg att träna, var hur länge som helst!Men du gör rätt i att va hemma å mysa:)

2007-10-10 @ 16:51:14
URL: http://fiasdiary.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0