ytliga funderingar

En intervju måste ju vara en av de större stunderna av egocentrism ;) Tänk en hel timme där Du är i centrum och det enda som det pratas om är DU.. Jag blir svin-nervös. Gud vad hemskt.. Fast man borde väl se det som något positivt? =)
Så här är ett STORT EGO-inlägg kvällen till ära =P


                

What to wear??
Tänkte på det imorse också, Vad ska man ha på sig på en intervju? Kanske låter som en trivial fråga, men jag tror det är viktigt. Det är ju kläderna och ditt ansikte som är det som ger intervjuarna det första intrycket. Man kan ju inte komma i jeans och t-shirt direkt (om det nu inte är ett sånt jobb vill säga). Att komma osminkad ger ju inte heller ett bra intryck. Man vill ju att det ska se ut som man ansträngt sig och engagerat sig för att se bra ut. Man vill inte se ut som att man inte bryr sig =) Men det får ju inte heller se ut om man ansträngt sig för mycket.. eller komma till intervjun och vara ?over-dressed?.. Det ska ju vara lagom naturligt men samtidigt lagom engagerat.. *he he* Lätt kombination..=P Vad vill man ge för intryck? Hur är man som person och hur är ens personlighet, kläderna måste ju passa den man är? Och sen den där frågan; Glasögon eller linser?? Uppsatt eller utsläppt hår? Uppsatt och glasögon ger ju garanterat ett annat första intryck än om jag kommer utan glasögon och ed utsläppt lockigt hår.. =) Vad vill jag ge för intryck av vem jag är? VEM är JAG, egentligen??

Ja ja,, Huvudsaken man känner sig nöjd med sig själv och trivs i det man har på sig =) Det är ju inte det viktigaste hur man ser ut till det yttre, det är ju bara ett första intryck. Resten av timmen skall man ju visa vem man är på insidan, och kanske bekämpa det första intryck som man gav?

*Nervös*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0