Nyflyttade

 

Vad har hänt?

 

Flyttat nu. Kaos att få med allt och packa och att inte glömma något.. Man åker som inte tillbaka på en griskvart.. ; )

97 mil ska det tydligen vara. Åkte vid nio i fredags och var framme typ vid tio på kvällen. Landskap skiftade och vädret likaså. Har börjat återhämta oss nu efter två dagar.. Hela vårt liv bor nu i ett garage och vi har börjat installerat oss i barnens lekrum.. ; ) Rummet det består just nu av en bäddsoffa, några kartonger med kläder och så våra datorer. Detta är vårt nya liv, tillfälliga förhoppningsvis.. =P

Har fortfarande inte fattat att vi verkligen flyttat.. =/ Känns som semester, att vi bara är nere över en vecka och at vi åker HEM snart igen.. Det känns verkligen som lägenheten kommer finnas kvar.. men allt som fanns där står ju ute i garaget här?

Här är ju ?hemma? nu.. Konstigt..

 

VAD HAR VI GJORT? VAD HAR VI STÄLLT TILL MED??

 

Allt blev visserligen mer verkligt nu när jag pratade med mamma.. Det är ju verkligen bara mammor som kan ge en det sämsta samvetet och få en att känna sig som den mest värdelösa och sämsta människa som finns.. men man älskar ju dem ändå.. Brukar inte ta åt mig men ikväll fick hon mig att gråta. Hon kan verkligen ta en tillbaka till verkligheten och påminna om vilken dålig människa jag är?

Å andra sidan med all rätt. Jag är ju verkligen hemsk som lämnade lägenheten som den ser ut. Hon ville hjälpa till att städa och jag erbjöd mig att göra mer innan vi åkte men hon lyckades övertyga mig om att hon skulle ta allt när hon kom.. dumma jag att tro att det skulle vara ok.. Självklart skulle jag ha städat!! Jag har verkligen jättedåligt samvete!

JAG VET hur hemsk jag är som dotter och människa och jag vet hur dålig jag är som bara sticker? Förlåt!

 

Hur ska detta gå?

 

Jag fattar verkligen inte hur detta ska ordna sig, hur detta ska bli bra?

Visst, allt blir bra bara vi får jobb.. JA men jag VÅGAR inte jobba som socionom! Jag är inte redo för det, Jag är inte vuxen!! Det är ett vuxenjobb ju.. och det är jag inte redo för. Jag är livrädd.. Dessutom vill väl ingen anställa en barnunge som mig. Sen får jag inget jobb längre som uska tydligen, för nu är jag överkvalificerad och då vill ingen anställa mig.. Skoj!

Vad har de senaste 3½ åren varit bra för då? Inget jobb nånstans.. och en a-kassa som suger kotte!!

Kul liv ? NOT!!

 

Visseligen hade livet sett likadant ut i Umeå.. bara några ströpass på skitjobb nån dag ibland. Jag kan lika gärna vara arbetslös här som i Umeå. Här behöver man inte skrapa bilrutorna på morgonen i alla fall. Enda som jag saknar i Umeå är syrran.. =/ *suck* Men snart är det ju Västerås =P *Skynda hit* ; )

 

?Home is where the heart is? -  Och mitt hjärta är ju Tommy och han är med så då är jag ju hemma =P

Men min familj är ju lika mycket en del av mitt hjärta.. Så ?Hemma? är ju där de är.. långt borta.. =,( *Sakna*

Lite ostadig mark just nu.. gungfly.. Inga säkra kort.. Allt hänger som löst och det kan gå precis som det vill..  Varje dag är en ny spännande utmaning..

Inget jobb, ingen fast bostad och ingen fast inkomst.. Men friskt vågat hälften vunnet =P Klyschor är min grej just nu ; )Vi har sköna sängar att sova i och mat för dagen. Vi har ju tak över huvudet och bor riktigt bra. Underbara människor =D Och dessutom omgiven av barn hela dagarna.. Kan lilla jag må bättre.. ; ) Konstant barnvakt till två energiknippen =)

 

Allt ordnar sig alltid till slut. Det är bara jobbigt att inte veta, När kommer det ordna sig och hur? Vad vill jag ska hända och när? Vad vill jag med mitt liv egentligen?? Nu är ju värsta chansen att börja om på nytt.. Att hitta mig själv, den jag är och framförallt den jag vill vara..


  

Att vara vuxen?

When did it happen, And how do I make it stop?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0