nerver inför imorgon

Nervös inför imorgon, Blandade känslor. Vet inte vad jag ska förvänta mig eller vad som förväntas av mig.. Känns som jag kan inte förbereda mig på något sätt innan jag vet vad jag ska göra och vad mina arbetsuppgifter kommer att vara. Visst jag fattar de grundläggande arbetsuppgifterna ? att jobba uppsökande mot ungdomar och att vara ett stöd osv? Men vad det innebär i praktiken för mig återstår att se..

Haft en underbar dag idag!! Något trött imorse men piggnade snabbt till i solen ? Snacka om sommarvärme i solen =D så underbart!!! Tänkt att vi bor här.. i värmen! Fattar det inte än.. *he he*

Har just svullat i mig middagen ? kycklingtallrik fr pizzerian =P Blev sen middag, men vi skyllde på sommartidomställningen =) Ska väl lägga mig och läsa och försöka mentalt lugna ner nerverna inför imorgon? Då börjar mitt nya liv? På gott och ont antar jag..=S Detta kan bli de bästa 3 månaderna i mitt liv, eller de absolut värsta och hemskaste? Men annorlunda och spännande kommer de bli hur som helst och jag kommer lära mig massor av nya saker, nya erfarenheter? även det på gott och ont..  Jag kommer göra fel, göra bort mig och få ångra vissa val och handlingar? men det är väl så man lär sig och kan gå vidare i sin utveckling? Eller?
Ingen kan vara expert från första dagen på jobbet ? och detta jobb är något som jag har noll erfarenhet av sen tidigare? Det är det som gör det spännande ? men även det som skrämmer vettet ur mig? Jag är verkligen livrädd för detta steget? Men det är för sent att ångra mig nu.

Men ångra mig har jag gjort, många gånger sen jag sa ja till jobbet? =/ I fredagskväll, efter att ha ringt och tackat nej till både krim.utbildningen och till uska-jobbet tidigare på dagen, så ångrade jag mig verkligen? Jag kände det i magen och i bröstet.. ångest och rädslan.. ?Jag valde fel!?
Men detta att jobba med ungdomar har jag alltid viljat göra och detta är en guldchans att få prova på.  3 månader är perfekt att se om detta verkligen är vad jag vill. Jag kan ju alltid ta ett annat jobb efter detta vikariatet, det är inget jobb jag måste ha för evigt? Så egentligen ångrar jag mig inte om jag tänker på mitt val logiskt.. Jag är bara RÄDD ? (och det är inte så bara?)

Så att det är bara för lilla mig att svälja min rädsla och nervositet och kliva upp imorgon och köra till mitt nya jobb och se vad som händer. Imorgon vid denna tid så har jag överlevt min första dag förhoppningsvis.. =)

Man skall alltid ha ett öppet sinne och vara öppen för allt som kan hända.. Man kan aldrig förutspå morgondagens händelser så bäst är att leva i nuet och med ett positivt sinne se på nästa steg i livet? =) Ska skapa ett mantra för mig själv som går ungefär så..=)

*Andas in, andas ut... Andas in, andas ut...*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0