Intervju två avklarad

Gu´ så trött jag är i skallen nu. Två dagar efter varandra med jobbintervjuer har verkligen tagit energi, massor av energi!! Min hjärna har verkligen gått på högvarv, konstant!!

Skönt de är över iallafall och att de gick så bra som de gjorde =) snacka om att självförtroendet fått sig en rejäl kick ;)

Nu är ju nästan det värsta kvar, att vänta på svar.. Vet ju inte VAD jag vill ju.. eller.. jag vill ju ha båda jobben, av olika anledningar och på olika sätt. Jag ändrar mig varje sekund dock för vad jag vill mest..=/ Veliga jag ;)

Men det logiska är ju att ta det jobb som jag får först.. =) Det är ju ganska enkelt egentligen, är bara jag som krånglar till det en massa genom att vilja ha båda jobben?

Det mest skrämmande nu är ju OM jag verkligen får jobbet idag!! Jag blir LIVRÄDD!!!! Klarar jag verkligen av att jobba som fältassistent..?? =S Jag börjar starkt tvivla nu efteråt.. Så lagom då..;) Jag var hur positiv och självsäker som helst under intervjun men när de började prata om att jag skulle kunna få börja så snart som möjligt blev jag livrädd ju.. *he he* De berättade om vilka mina arbetsuppgifter skulle vara från början osv? och att de skulle ringa så snart som möjligt.. och så vidare

Tommy skrämde mig nyss och sa ?TÄNK om du har jobb imorgon?.? Herregud känner jag bara!! Får ont i magen bara av tanken .=S *he he*

Fast gud så spännande och vilken möjlighet och vilken erfarenhet det skulle vara =) Så kanske det blir skolkurator till hösten i så fall =P Den tjänsten skulle ju bli ledig sa de så.. =P

Krim känns fortfarande lika lockande och spännande på sitt sätt, men det är själva utbildningen som lockar där mest. Vet inte om jag passar som att jobba på ett fängelse, eller? Kan verkligen tänka mig frivården, eller som kurator inom kriminalvården ? så jag har ju framtidsvisioner inom krim också =)

Å andra sidan kanske jag passar mer inom jobb med unga, eller? Och det är ju vad jag viljat hela tiden, att få jobba med barn och unga!

Frågan är väl egentligen, vill jag jobba med stökiga ungdomar eller med stökiga fångar??  Det är ju en utmaning på olika sätt..

Vad vill jag med mitt liv, egentligen??

Krim är heltid tillsvidaretjänst medan fältassistentjobbet är 80% i ca 3 mån? Också en aspekt att fundera över. Krim är kanske lite mer ?prestige? och status än fältassistent.. Men spelar det någon roll? Hur ser lönelägena ut? Garanterat mer inom krim..

Ja ja.. det löser sig av sig själv tror jag =)  På ett eller annat sätt =) Det som är menat att ske i ens liv det händer oavsett vad tror jag =)  Och man gör val konstant i livet och man har rätt att ångra sig, Nya chanser dyker alltid upp =)

Detta är ju en win-win situation ifall jag skulle tvingas välja? =P Förra veckan var jag en hopplös arbetslösing, nu är jag kankse aktuell för två olika jobb, kanske ? plus att jag har en intervju på måndag för uska-jobb =) Det skall väl vara tusan om jag inte får något snart =P

Men klarar jag verkligen av det jobb jag kanske får ?
(börjar tvivla och är livrädd? =S )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0