vad är...

image141

Vad är meningen med allt? Meningen med livet? Det är en stor fråga men ibland så funderar man ju.
Det måste ju vara att se en mening med vad man gör. Att ha en anledning att stiga upp på morgonen, att orka stiga upp när man vaknar. Ibland känner man när klockan ringer att , nej jag orkar verkligen inte vakna. Antingen är man väldigt trött för att man sovit dåligt eller för att man la sig sent. Det kan man ju lätt göra något åt Visst man kan sova dåligt av många anledningar och alla kan man inte påverka eller göra något åt.
 Men om man vaknar och känner bara att nej jag orkar inte kliva upp för jag orkar inte genomleva denna dagen. Jag har ingen anledning eller energi till att vakna och ta tag i denna dag. Vad ska man göra då?
Jo man måste ju förändra sitt liv, hitta en mening med att kliva upp. Men det är inte så lätt att förändra sitt liv. Och tänk om man har ett bra liv där inget är speciellt dåligt eller svårt, men att man ändå inte orkar? Vad ska man göra då?
Ibland känns det verkligen så. Men när och hur vet man att man är riktigt deprimerad eller om det bara är en tillfällig svacka man har? Var går gränsen?
I sommar har ingenting känts kul. Saker som jag annars brukar gilla har bara känts jobbigt och tungt. Jag skrattar inte som jag brukar och ibland känns det som jag inte kan andas. Ibland tänker jag att jag håller på att tyna bort, den jag verkligen är. Jag är aldrig glad längre och jag orkar inte försöka längre heller. Jag vill bara sitta inne och göra ingenting för jag känner inte lust till något. Jo att äta känner jag lust till, och det är ju inte sunt tänkande! Jag förstår verkligen de tjocka människorna som blivit fasta i sitt eget hus för de orkar eller kan inte ta sig ut. De bara äter och äter och orkar ingenting annat.
Gud så deprimerande! Ha ha. Men det är befriande att kunna sätta ord på hur man känner och tänker. Jag har stängt ute alla omkring mig men skriver helt öppet i min blogg. Snacka om patetisk människa ; )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0