söndagsmummel

Trött. Fortfarande förkyld. Alldeles för kort helg... Upp och jobba imorogn, har inte vant mig vid att jobba än..;) Även om det är bara 80 % så har jag jobat jheltid den första veckan.. Tar nog ut komp på torsdag och tar en tidigare påskhelg =P

Har som inte fattat än att jag har jobb! Otroligt!! Kanske blir mer verkligt nu denna vecka när jag börjar jobba ?på riktigt?.. Nu börjar allvaret så att säga? =) Spännande =P

Är verkligen glad för jobbet och det känns verkligen helt rätt. Inriktningen mot funktionshinder är inte fel men det hade nog varit mer rätt för mig om jag läst den vanliga inriktningen ? men det får bli kompletteringar till hösten eller nåt =) Kurator-drömmar blir bara allt starkare känns det som.. Men vi får se, man vet aldrig vad som händer i framtiden =) Saker och ting blir ju verkligen ALDRIG som man tänkt sig =)

Varit skönt med helg i alla fall. Hjärnan går på högvarv och jag har inte sovit bra på över en vecka.. så mycket tankar och känslor och funderingar. Hoppas det lugnar ner sig snart. Behöver verkligen få sova? Skönt med en kort vecka nu och med påsk sen =) GODIS =P Jag kommer verkligen ALDRIG att bli vuxen..;) Även om jag nu har ett vuxenpoäng med ett ?Vuxet? jobb?


Just nu längtar jag efter
:

  • Att bli frisk (den friske har tusen önskningar, den sjuke bara en?)
  • Att börja träna, behöver det för min mentala hälsa ..
  • En egen lägenhet, Stromtrivs verkligen där vi bor nu men ibland längtar man efter något eget för en stund =)
  • LÖN!!!  -fick bara en tredje del av min lön denna månad.. Mitt eget fel att jag glömde lämna in lönerapporterna innan vi flyttade?  Hur ska man kunna leva på nada av inget? Längtar verkligen efter första ?riktiga? lönen nu i slutet av månaden =P Månadslön-vuxenlön ; )
  • Att gå på stan och ta en fika och bara skvallra med nån vän, dricka en latte och mumsa en bit paj
  • att få SHOPPA!!! Har inte shoppat sen.. evigheter sen.. Minns inte? Sista månaderna i Umeå var det ju bara flyttgrejer som inhandlades.. och innan dess var det ju julhandling som gällde... Jag som shoppade konstant förrut... Där kan man snacka beroende =P Och nu bor  vi 5 mil från Göteborg.. HERREGUD!! Detta är ju skandal.. =P Men bara lönen kommer och vi får tag i en egen lägenhet.. ska det SHOPPAS ; P Nån som vill hänga mé?? =D
  • GLASS!!! Har ännu inte ätit årets första mjukglass.. Ännu ett STORT beroende ;) Jag och glass.. Oj Oj Oj..=P
  • Längtar efter andra saker också men allt ska man inte dividera om... ; )

Ska lägga mig nu snart. Lite kvällsmackor och sen läsa tror jag. Måste hitta en ny bok dock, läste just ut den jag hade. Hoppas jag mår bättre imorn, är så less på snuva och hosta nu!!

Natti natt!!


Kommentarer
Postat av: Caroline

Låter mysigt, önskar jag vore "nån vän" du gick med på stan & fika med. Blir väl så nån dag i sommar hoppas jag vännen! Kram

2007-04-02 @ 02:03:52
URL: http://www.binkabin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0