Söndag =)




Underbart skön och härlig dag =) Lekt med ungarna och spelat Kubb så jag blev alldeles slut =)

Åt mumsig lunch på verandan och innan dess nybakad sockerkaka som lilltjejen hjälpt till med. Så lyxigt gott med chokladbitar i =P Sen har ungarna städat lekstugan medan vi andra satt och softade i eftermiddagssolen ;) Nu är de i badet och alla andra (vuxna) är inne och tar det lugnt här istället. Man blir som så bortskämd med värmen att när solen går ner och skuggan kommer så fryser man ;) Herre gud!! =P

Imorn är jobb igen och en ny vecka. Jobbar kväll imorgon så jag börjar först ett, lyxigt =P Dock inte lika lyxigt att sluta nio på kvällen. Hade tänkt titta in på klädaffären nedanför jobbet imorn, såg en sån snygg vårkappa där! Ska bara kolla för jag har inga som helst pengar att lägga ut att handla något. De få kronor vi har kvar måste gå till mat.. =/ Vi är alla lika panka.

Vad mer? Massa tankar, funderingar och förhoppningar. Börjat oroa mig för jobb i sommar =/ Vill ha ett socionomjobb, men tänk om jag inte får något!? Då måste jag ju ta ett vårdjobb, och då måste jag bestämma det nu för det är nu de rekryterar sommarvikarierna. Jag har ju hellre ett dåligt jobb än inget jobb alls i sommar. Visserligen kan jag ju stämpla men det är ju inga pengar att leva på. Jag var ju så j*a korkad som jobbade extra när jag studerade så a-kassan straffar ju dem så snällt. Hade jag vetat att jag skulle förlora så mycket på att jobba extra så hade jag ju aldrig jobbat. Till och med de som inte ens har a-kassan får ju mer ersättning än vad jag får. Hur sjukt är det inte att leva i Sverige ibland?

Ska byta fack nu i alla fall. Skulle gjort det för länge sen men har inte orkat engagera mig. Är studentmedlem i SRR och SKTF. Men vad väljer man, och vilka fler alternativ finns det? Fick tips om Sif nu i helgen också men har inte kollat upp det. Spontant gillar jag ju SKTF, men det mycket på grund av mentorprogrammet jag var med i. Sån go människa som hade hand om det =) Men SRR har ju ett sånt bra erbjudande ekonomimässigt de första åren, och just nu är ju ekonomi det avgörande. Hm.. ne jag vet inte. Får ta tag i det imorgon kanske.

Ska spela en stund nu tror jag. Lagom ansträngande och bra att sysselsätta hjärnan lite =P

//

I said, Don´t Jinx it!


Kommentarer
Postat av: Caroline

Guuud va söt tweety =)

2007-04-15 @ 17:46:29
URL: http://ciline.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0