Måndag

Vi gick från jobbet lite tidigare idag. Hade bara en massa material att läsa och det kan man lika gärna göra hemifrån ansåg vi =P  Skönt med ett flexibelt jobb, och flexibla arbetskamrater =)


Inte så varmt idag trots sol, småblåser lite kyligt *brr* Ska sätta mig ute på den inglasade verandan med chokladgodis och alla papper jag måste läsa tills imorgon. Jobbar kväll Imorn med, ska bli spännande och pirrigt, första kvällen själv. Jag trivs jättebra =) VAd jag egentligen gör?? Nja.. svårt att förklara men jag förösker =P. Det är lite möten här och där med skola, kuratorer, polis mfl ibland, sen är man ute fredagskvällarna och träffar ungdomar som är ute på stan och hänger. En gång i veckan är vi ute på fritidsgårdarna på kvällen och träffar ungdomarna.. sen är det lite möten på skolorna i klasserna om droger alkohol o sånt.. Så det är lite av varje =) Känns inte så mycket som ett jobb just nu utan det är mest bara spännande =P Men det kommer att ändras snart har jag en känsla av.. Snart kommer prövningarna.. =S


Jag har återupptagit jobbsökandet nu också. Känns lite fel när jag just fått jobb.. men jag kommer ju behöva ett sommarjobb, och antagligen ett jobb efter sommaren med. Allt är så struligt med tjänsterna där jag jobbar och ingen vet något. Et enda säkra är att jag jobbar till den 15 juni – sen är det så olika bud från alla håll att jag vet varken ut eller in.. och jobb måste jag ju ha oavsett vad som händer.. Så nu är det jobbsökande som gäller  - igen.


Börjar längta efter eget boende nu. Trivs bra men jag känner att jag behöver lite eget utrymme och egen tid för mig själv.. att inte hela tiden vara snäll och trevlig och tålmodig =) Vill kunna gå runt i underkläderna om jag vill som jag alltid gör annars och springa runt naken efter duschen… och allt annat som jag brukar göra..;) Längtar efter att inreda och fixa och dona med gardiner och allt. Få ordning på alla saker och få det så hemtrevligt som vi vill ha det… =)
Snart, snart hoppas jag det dyker upp något som passar oss!!! =D

//


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0