bebis på hyllan

image48

Drömmer om barn varje natt nu . det är syrrans fel *he he* =P

Har insett att man kan nog inte planera när man ska skaffa barn. Det är ju aldrig rätt tid för det. Det finns alltid miljoner saker som talar emot att just nu är det rätta tillfället. Jag vill ju att vårt barn ska få växa upp med sin familj nära, inte att farmor o mormor och hela gänget ska bo 120 mil bort? =/

Så kanske om 2-3 år kan det vara aktuellt i såna fall. Jag får skaffa mig en hundvalp eller nåt så länge.. ; ) Herc kommer ner först till sommaren så fram till dess vet jag inte vad jag ska göra. Får kidnappa nån unge eller böja sitta barnvakt i kvarteter om kvällarna. ALLA verkar ha barn dit vi flyttar så det ska inte vara så svårt att hitta ett barn att passa =P

Sen får jag bjuda ner alla jag känner som har barn så kan jag låna deras ungar en dag eller två medan de har "semester" =) De ökar ju bara i antal alla vänner som skaffar barn ett och två nu för tiden.

Alla som trott att lilla jag skulle vara först med att få barn. Nu blir jag ju sist vad gäller de flesta kompisgäng jag ingår i ; )

Själv har man inte ens ett privatliv som skulle kunna ens ge möjligheten att bli på smällen. Och ärligt talat saknar jag det inte så mycket heller just nu. Det är så mycket annat i tankarna. Är väl så att man vänjer sig vid nya situationer. Vi är inte sådär galet nykära längre utan det är mer rutin på hur vi lever. Usch vad sorgligt det låter.

Utan barn så känns allting bara så meningslöst. Jag måste hitta något nytt intresse eller hobby att fundera över om dagarna. Jag blir ju bara ledsen av att fundera och längta efter barn. Its not gone happen right now!

Har börjat hetsäta glass. Jag äter minst en om dagen, det kan ju inte vara bra!?
Jag kanske ska börja träna istället och bli helt fanatisk över det istället för all bebishets jag känner? Om jag tränar så mår jag ju bra och blir snyggare dessutom. Så då om 2-3 år kommer jag vara så snygg och vältränad att jag kommer se ut som nån kändis när jag väntar vårt första barn.. ; ) Så där sexigt snygg med bulle på magen =P Kanske inte är en så dum plan ändå?

Jag får satsa på karriären och lägga bebisplanerna på hyllan så länge. I alla fall tills gubben där hemma börjar inse att det är dags att skynda på barnproduceringen innan han fyller 40 ; ) Det kanske vore bra om han fick en tidigare 40årskris och ville ha barn NU. Jag hoppas i alla fall att han inte lämnar mig för nån yngre bara, men det risken hoppas jag är liten. Jag är ju inte så gammal än att han ska börja längta efter lammkött ;) Risken är väl att han lämnar mig för någon mer mogen och vuxen.. eller för sin dator (ne jag är inte bitter på hans dator, inte minsta lilla *he he* ).

Jag blir nog som en av dom där i pocketböckerna jag brukar läsa av Marian Keys och gänget.
30 år och singel och utan barn.  
Livet blir ju aldrig som man tänkt sig =)


Kommentarer
Postat av: Peigi

Ja, livet blir aldrig som man tänkt sig. Men tänk på att det finns mycket fördelar med att inte ha barn än också :o) Ni får tid att bygga upp ert hem och ut och resa om och när ni vill, bara ni två osv :o) Sedan är det ju inte sååå länge tills sommaren är här och Herc kommer ner :o)

Själv vill jag inte ha barn än på många år hehe, så du kan vara lugn, du blir verkligen inte sist iaf :o)

2007-05-05 @ 20:34:18
Postat av: GimGim

He he =) Du har nog rätt =) KRAM

2007-05-06 @ 01:20:01
URL: http://headintheclouds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0