kvällsgnäll



*Suck* Missade desperate housewifes ikväll igen.. Blir som aldrig att man ser tv längre.. och det är väl bra.. Å andra sidan är anledningen till att jag inte ser Tv att jag istället sitter vid datorn.. ; ) Spelar WoW hela kvällarna  =P


Tog tag i mitt liv lite idag.. Får se vad som händer nu. Hör ingen av sig innan fredagen så måste jag försöka på fler ställen att hitta jobb. Detta funkar inte längre att gå arbetslös =/

Hade jag haft normal a-kassa hade det inte varit nån fara men nu är det så att a-kassan tydligen straffar de som jobbar extra under studietiden.. Lagom kul! =/

Hade jag som normala studenter bara studerat och partajat och inte jobbat extra så hade jag haft rätt till minsta ersättningsbeloppet (dvs runt 360kr)? Men nu när jag jobbat extra så baserar som ersättningen på den inkomst jag haft.. dvs 80% av typ ingenting..?? Har jobbat några helger och kvällar i månaden, pengar som enbart räckt till lite shopping och sånt, inget jag kunnat leva på.. Men nu anses det tydligen att jag ska kunna överleva på 80% av den nätta lilla summan.. Kunde de inte förvarnat mig om detta, att de straffar de flitiga i samhället som VILL jobba?? Jag trodde samhället skulle uppmuntra folk till att jobba..

Men men.. Samhället verkar ju vara som det är.

Har totalt tappat hoppa om att jobba som familjesekreterare på soc.. efter läst Magdalena Grafs bok så vet jag att jag inte vill jobba inom IFO.. Jag skulle inte klara med att som socialsekreterare vara så hjälplös och inte kunna hjälpa alla.. att sitta med bundna händer, att vilja göra så mycket för att hjälpa men att inte kunna för de regler och de paragrafer man måste följa osv..

Blir så ARG!! Så frustrerad? Visserligen utmålas soc mycket dåligt i hennes bok ? med all rätt .. Och det mest frustrerande med hennes ord är att man efter 3 ½ år på socionomprogrammet så vet man att det är så verkligheten ser ut.. tyvärr.. =/

Nog med galla över samhället.. ; )


Ska ta en kvällsmacka och choklad och läsa min nya bok ? Inte verklighetsbaserad! =)

//


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0