tankar på söndagskvällen

Funderar på att åka ner till supermarketen och handla lite. Åt lunch vid två så nu börjar magen kurra lite igen. Mest kurrar den nog efter glass egentligen men jag måste ju mata den med något mer matnyttigt än så, till en början i alla fall =P Jag är verkligen GLASStokig ; )


image100

Men vad gör det? Egentligen? Några kilo hit eller dit, jag är ju fortfarande den samma som människa =) Förstår inte varför man måste vara så utseendefixerad jämnt?  Ja jag vet att jag antagligen är en av dem värsta när det gäller att klaga över vikt och sånt..  Men just nu känns det som det kvittar. Jag kommer aldrig vara smal eller sexig så som jag skulle vilja. Så varför inte bara acceptera den jag är och göra det bästa av situationen och börja leva och njuta av livet? =) Och njuter gör jag helst med god mat och soft i soffan =P I alla fall just nu när det har regnat och är kallt och mulet ute =) eller en riktigt god middag som man lagt ner tid och kärlek på att göra tillsammans med den man älskar. Då finns det ingen godare mat =) Underbart =)

image103



Jag ser nog ut som Tjorven, Såg det på tv igår och tänkte att "ja jag är nog som Tjorven". Jag hade när jag bodde hemma min egen "Båtsman" också som alltid följd emed mig, fast det var en hon och hette Teddy =) Jag var som Tjorven och jag är det nog fortfarande =) Tänk vad livet var enkelt när man var liten =) OCh tänk vad jobigt det är nu när man börjar bli vuxen. Jag är verkligen inte redo för att vara en vuxen människa. KAn man inte få gå tillbaka ett tag och leva så där kravlöst och fritt igen?? Snälla??
JAg säger jag längtar efter barn, men jag är nog inte redo för det heller. JAg vill ha barn för att jag själv längtar tillbaka till min egen barndom, skulle jag tro. dte kan inte vara sunt att längta så mycket som jag gör och må så dåligt över det. Det kan inte vara barn jag längtar efter utan det måste vara något annat. trygghet kanske? eller känslan av att vara älskad?
Något är det väl antar jag.. Tills dess jag får svar så drömmer jag mig bort .. =)

image101


Äntligen börjat slappna av och kunna släppa tankarna på jobbet. Dessvärre är ju helgen slut nu och dags för ännu en helvetelång vecka.. *suck* Fördelen är väl att det bara är fyra dar denna vecka eftersom fredagen är midsommar. Tyvärr jobbar älsklingen den helgen men nåt skoj ska vi väl hinna på hitta på hoppas jag =) Planen var ju i våras att åka hem över midsommar men ingenting blir ju nånsin som man tänkt sig.. =/ så det får vänta till hösten =( Vill ju åka hem! Har ju sån hemlängtan *snyft*

image102

Ett hjärta av sten...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0