muffinsSöndag

image117image118


Så var det söndags igen. Fattar inte var helgen tagit vägen som vanligt.. =)  Känner smått ångest över att gå till jobbet imorgon. Så ska det inte kännas inför att jobba. Visst att det kan kännas trist att gå till jobbet men man ska inte behöva vara rädd eller känna ångest. Enhetschef är nog inte min grej. Men nu är det så läget är just nu. Denna sommar jobbar jag som det och det är bara att gilla läget och försöka gör mitt bästa. Alla gör vi tabbar och misstag, och det var ett misstag av mig att tacka ja till detta jobb känner jag nu. Men nu får jag stå för mitt val och försöka lära mig något av denna erfarenhet. Nån dag kommer jag jobba med något jag trivs med och jag kommer kunna gå till jobbet och känna mig nöjd och glad. Men den dagen inträffar inte denna sommar.

Så. Nu har jag fått klaga lite över mitt liv. Det är ok att göra en söndag ; )

Håller på att baka muffins. Gör såna där riktigt stora amerikanska muffins, dessvärre saknar jag pappersformar så vi får se om de lossnar från formen.. ;) Annars får vi väl äta dem direkt från plåten ; ) *hi hi* Det är så typiskt mig. Jag sätter igång att baka utan att kolla att allt finns hemma.. Så blir det lite improvisationer senare =P Men men huvudsaken de går att äta =) Gör en sats med choklad och en med banan. Den med banan är ren improvisation också, hade en banan som var lite för övermogen (Jag äter inte bananer om de har minsta bruna prick på sig) så jag tänkte att bättre chansa än att kasta bort den =) Resultatet får vi se snart =P

Har jordgubbar i kylen också som bara måste ätas upp. Vet inte när jag ska orka det efter jag mumsat muffinssmet just.. *he he* Skulle nog behövt varit ut och joggat i dag =P  Men nej inga såna tankar nu. Har tillräckligt med ångest över jobbet. Ska inte addera till motionsångest nu dessutom =P

Midsommar har passerat och de sedvanliga har spisats. Vi firade midsommaren i förväg redan i torsdagskväll i goda vänners lag. Resten av helgen har älsklingen jobbat och jag har sovit mestadels. Har varit riktigt deppig och gråtit varje dag mer eller mindre. Men sånt är väl livet ibland. Allt blir inte som man tänkt sig och det är ibland jobbigt att hitta nya mål och delmål att sikta mot. Ibland känns livet jobbigt och det tappar sin mening. Jag söker just nu efter nya meningar att orka kämpa. Får se vad jag kan hitta =) Till dess bakar jag muffins och äter jordgubbar =P

image115


Kommentarer
Postat av: Caroline

japp mkt händer i livet och då är muffins och annat gott en bra tröst...dessvärre bara tillfälligt..sen hittar man kroppen at nojja sig över efter, men då är det ju till att motionera...om man orkar. Skönt att bara slarva ibland och tillåta det vara tråkig söndag.Efter regn kommer sol-det tummar vi för! kramisen sötnos

2007-06-24 @ 23:53:50
URL: http://www.binkabin.blogspot.com
Postat av: Malin

Hej!
Tack för kommentaren i min blogg. (har inte hunnit svara förräns nu,då jag åkte bort i torsdags).
Tyvärr kan jag inte gå på Pink som det ser ut nu, har ingen att gå med. :/
*kram*

2007-06-25 @ 03:26:56
URL: http://crazygirl.webb.se
Postat av: Peigi

Åh vad gott med muffins.... jag vill också baka, men tyvärr har vi inget hemma :o( Har tänkt att storhandla någon dag när man har ledigt... men.. det har vi inte på år och dar känns det som. Gottegris som jag är har iaf jag levt på köpesbröd... och det är ju milslångt ifrån hembakat... Hoppas jobbet går bra ändå! *kramar*

2007-06-25 @ 16:16:10
Postat av: Malin

Det ser riktigt gott ut med muffinsena! :)
Ja, det är verkligen trist det här med Pink. Kul att du fått se och uppleva henne på riktigt! *avis*
Jodå, jag har fått sova nu i eftermiddag några timmar, kommer nog i säng i tid ikväll och kan sova bättre.
Tråkigt att du inte trivs på ditt jobb.. vad jobbar du med? Varför trivs du inte?
Kram!

2007-06-25 @ 18:53:22
URL: http://crazygirl.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0