middag snart

image105



Kommit hem från jobbet för en stund sen. Suttit här och lugnat ner mig lite. Behövs en stunds nedvarvning efter en dag på jobbet när man är på helspänn hela tiden och livrädd att göra något fel.

Men det är väl det som gör det spännande också =) Man vet aldrig vad som väntar. Jag börjar väl komma in i rytmen och arbetsgången och atmosfären lite nu känns det som. Allt som händer är inte helt nytt hela tiden utan jag börjar känna igen vissa saker som jag kan återkoppla till i hjärnan för att försöka hitta en löning på det problem som uppkommit. Men Oftast är det fortfarande helt blankt i skallen och jag känner mig som ett enda stort frågetecken när ett nytt dilemma uppstår? *he he*

Men som min handledare sa i förra veckan. ?Man får vara ny på jobbet, det är helt ok och det gör ingenting om du inte kan. Det är bara att fråga då? och dom orden kändes så skönt att få höra. Jag är verkligen helt ny och jag kan inte allt, men jag lär mig ganska så snabbt =) Och jag blev ju anställd av nån konstig anledning så någon måste ju tycka att jag borde klara av jobbet? Jag glömmer lätt bort att folk inte vet om att jag är blyg och osäker och inte har så bra självförtroende, så jag blir så förvånad när folk frågar mig om saker och tar det som självklart att jag är självsäker och trygg.  Det är nog bra att dom inte vet vilken rädd liten grå mus som gömmer sig i mitt hjärta.. ; )  

Fixa med middag nu. Så mycket gott jag skulle vilja ha men vår ekonomi är verkligen inte bra. Hur ska vi klara denna sommar? Jag bara undrar.. Ibland ångrar jag verkligen denna lägenhet. Den är verkligen i mastigaste laget.. men vi gillar den ju och vi trivs bra. Dessutom orkar vi inte flytta igen en gång till.. =/  Just nu känns en egen lägenhet så tryggt och skönt oavsett vad den kostar och var den ligger =) Det är ca 3 km in till centrala stan och vi bor som mitt ute i skogen, nästan i alla fall =P Vi är omgivna av massa träd och berg så det känns lite som på landet ; ) men bara nästan!

Snart midsommar dessutom =) Längtar verkligen efter sill och potatis =D åh så gott =) Och så klart någon mumsig jordgubbstårta =P

                                                         

Hm.. tror jag är lite hungrig (som vanligt) ; ) Kanske ska kolla till middagen, börjar dofta gudomligt =P


Kommentarer
Postat av: Caroline

Ibland i livet får man lyxa till det med att bo extra tjusigt fast man egentligen inte har råd...
Sedan det där med självkänsla och självförtroende..det är ju två olika saker. Min mening är att du borde ha högre självförtroende, du är duktig. Minns du inte hur alla förlitade sig på dig för dem tyckte tex i gruppen att det var ordning och reda med dig? Sedan är du en riktig solstråle när du ler, tycker jag. Du utstrålar värme och harmoni så det är klart dem anställde dig...man märker att så mkt som du läser om allt möjligt vet du mkt, även fast du inte ser det själv:)
Den där tårtan såg gudomligt god ut. Saknar dina måltider som du lagar till så gott. Kram

2007-06-18 @ 21:16:51
URL: http://www.binkabin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0