slapp lördag

image148

Åh vilken härligt solig dag =) Underbart med lite sommarvärme!! Har idag för första gången på länge verkligen känt mig ledig och kunnat slappna av. Så skönt! Började dagen med en långpromenad, sedan har jag legat på balkongen och solat en kort stund och sen var vi iväg till vinden och shoppade lite second hand =) efter det softa ett tag sen middag och sen åkte älsklingen till jobbet =( Jag och Perken tog en långpromenad till affären och handla lite gotta tills ikväll =P Så nu sitter jag här. Nöjd med livet och lagom trött. Ska sätta mig och zappa vid tv lite och sen läsa min tidning.

Hade så många tankar när jag var ute och gick. Är bra terapi att gå. Det behövs rensas där uppe ibland =)

Mitt dilemma just nu är att hur underbart skönt det än är att jag slutar jobbet om en vecka, så innebär det samtidigt att jag blir arbetslös igen. Det i sig är väl ok, Problemet är hur vi ska överleva i oktober om jag inte får nån lön i slutet av september =/ Visst det löser sig ju om jag får ett jobb med månadslön men det finns ju ingenting som säger att jag kommer få ett sånt jobb. Jag kan ju bli arbetslös länge! Jag har sökt en sjuhelsikes massa jobb nu den senaste tiden men det handlar ju mer om tur om jag får något.

Å andra sidan är det framtida problem. Just nu ser jag bara fram emot att få slippa jobbet om en vecka =P Man ska inte oroa sig i förväg för det är bara onödigt!! Man skall vara optimist och se positivt. Det löser sig alltid =) Men det är bara lite småjobbigt nu just innan det har löst sig? Men men .. Idag ska jag inte oroa mig för det mer. Ikväll är det slappa och lugn och ro som gäller =P Ska slappna av och ta det lugnt. oroa mig kan jag göra på måndag igen.

=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0