Semmeldag!!

image211

Att äta eller inte äta? Det är frågan.


Har suttit hela morgonen och räknat på om det är värt att äta en idag eller inte.. ??

Hur gör du och hur tänker du? Är det värt att äta en semla idag? =) Tycker du ens om semlor?? =P


Jag SKA äta en semla i år =) Jag bara älskar semlor - minus grädden dock =) Annars om åren så brukar jag lätt kunna sätta i mig flera stycken och fettisdagen är obligatoriskt med minst två.. ; )
Men i år är det ju som andra vanor och rutiner i mitt nya hälsosamma liv.
Jag skulle faktiskt kunna stå över min semla. Visst att det är gott och allt det där men jag känner inget MÅSTE efter att äta en. Dock vet jag att om jag inte äter en så kommer jag gå och sukta efter en i flera veckor och ångra mig och tycka synd om mig själv och sätta i mig kanelbullar eller något istället.. ; )

Och det är just den där känslan av att jag inte Måste äta en semla som gör att jag känner att jag kan äta en . Jag Väljer att äta en semla med gott samvete. Jag skulle lika gärna kunna välja att inte äta en.



Man BORDE inte äta en semla för det är mycket kalorier.
Man VILL äta en semla trots att det är mycket kalorier.
Man VÄLJER att äta eller inte äta för att det är mycket kalorier...



Det är fettisdag idag och då Får man äta semlor ; ) Jag ska njuta av varje tugga och inte skämmas en stund. Det är

bara mig själv det drabbar och jag får se till att semlan får plats i min dagliga kaloriranson- om inte så får jag väl ta en lång kvällspromenad eller nåt ; )

Det är varje persons eget val att äta semlor - så ge mig inte dåligt samvete nu!! =P


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Jag ska inte äta ngn semla idag iaf =)

2008-02-05 @ 12:40:20
URL: http://xmimmix.blogg.se
Postat av: emma

skönt att det är fler än jag som kan ägna så mycket tankar åt bara en fråga, äta eller inte.

2008-02-05 @ 21:52:19
URL: http://thisise.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0