Vecka 3

Jaha så har veckan nr 3 börjat - och jag lever fortfarande.. ; ) Men ibland känns det tveksamt.. Är så trött om kvällarna. Och helgen bara försvann i ett ögonblink. Är det så här livet skall vara? Är det så här att ha ett vuxet jobb? Nja då vet jag inte om jag vill vara med.. ; )
det är nog det som är det mest skrämmande med detta jobb - förutom allt ansvar och alla jobbiga beslut och utredningar man måste göra - Det är skrämmande att ha ett så "vuxet" jobb.. Jag är inte beredd för detta!! Jag är absolut inte vuxen än ju.. =P eller jag känner mig inte redo för att bli sedd som en vuxen människa. Jag är inte beredd på det ansvar som det innebär... Jag vill nog fortsätta att leva lite ansvarslöst och oplanerat.. ; )

Men jobbet i sig är väl inte helt fel, egentligen. Känns bara som jag inte kan något och att jag inte gör ett bra jobb - och det är en jobbig känsla. Jag vill ju känna att jag gör något bra och att jag kan något. Just nu känner jag mig bara värdelös och jobbig, en belastning för alla de andra. Men bara jag kommer in i rutiner och i "rätt tänk" så kanske dte känns bättre =)

Nu är det mat som gäller. Blir mycket middagar ute nu för tiden.. Orkar som inte laga mat.. =P

Kommentarer
Postat av: Peigi


Middagar ute? Här är det också middagar ute,om tanken är att jag ska stå för maten. Annars lagar iof Nicke maten 99 procent av tiden.. jag orkar inte heller, jag tar mig till soffan när jag har slutat jobba och sen är jag "borta".
Och du. Jag kände precis som du när jag började mitt nuvarande för fyra månader sedan.. Det är inte så lätt att integrera teori med praktik, komma in i en arbetsgrupp och lära sig rutiner och tänk på samma gång.
Sedan ställs det lite oförutsedda krav på en också. Häromdagen fick jag plocka isär, laga och plocka ihop en kabelskalsmaskin på den dagliga verksamheten... vad man ska kunna som socionom!

2007-09-17 @ 23:51:56
URL: http://peigi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0