ursäkt

Kanske beror min beslutsångest på min rädsla för att bli kritiserad. Jag är rädd för att ta fel beslut och att någon skall ifrågasätta mitt beslut och därmed kritisera mig. Jag vill alltid vara alla till lags. Jag är så rädd för att göra någon ledsen eller att såra någon.

Men mitt sätt att inte kunna bestämma mig eller att kunna ta ett beslut lär ju såra långt flera än mitt sätt att vara velig. Jag menar, att vara rak och ärlig är ju mycket bättre än att inte kunna säga min åsikt. Ett ärligt nej är ju bättre än ett falskt ja.

Herregud vilken oärlig människa jag har varit/är. Det känns lite tungt att inse.

Jag har varit som jag varit av rädsla för att göra människor ledsen, men det är ju egentligen precis det som jag har gjort  - jag har sårat människor i in tro att jag är "snäll"? Mitt beteende det ger ju precis motsatt effekt.

Jag vill inte bli kritiserad och illa omtyckt av någon.

Jag vill vara alla till lags och att alla ska vara nöjda och glada.

Men det enda jag skapar är ju missnöje och irritation när jag är velig och osäker.

Jag vill härmed be om ursäkt för att jag varit oärlig mot mig själv och mot alla andra. Jag vill be om ursäkt för att jag varit velig och osäker.

Jag menar detta ärligt och utan självömkan eller att jag vill spela martyr. Det är inget negativt menat med min ursäkt utan jag vill verkligen förändra mig till att bli en starkare och ärligare människa.

Vad bra det känns att kunna inse saker om sig själv. Det är jobbigt att inse att man har massor av fel och brister men det är allt detta som har gjort mig till den jag är =) Och det är skönt att inse att man kan verkligen förändra sitt liv och sitt tänkande. Jag vill förändra mitt negativa tänkande till något positivt så kanske jag kan börja må bra och vara lycklig igen.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Man blir vad man tänker sägs det! kram!

2007-05-03 @ 14:19:59
URL: http://www.binkabin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0