Mopp?

image59

Sitter på jobbet och snikar på nätet medan jag äter min middag. Har installerat oss ganska ok nu i lägenheten, massor kvar att fixa men vi är panka så det är bara det mest nödvändiga nu som kan inhandlas - så som en skurmopp. Men jag gillar syrrans resonemang "En oinköpt skurmopp är en bra skurmopp" =P

Får se när vi orkar köpa en mopp =)

Lider av hemlängtan för tillfället. Den kom när jag packade upp tallrikarna i köket. Insåg då att "Vad är det för mening?" Jag menar vem ska vi bjuda på middag? Saknar tiden i Umeå så det gör ont =/ *snyft* Varför ska det vara så långt borta??

I övrigt kommer vi få det bra här. Lägenheten är så fin och fräsch och det känns bra. Saknar inte vårt råtthål i Umeå. Så sunkigt och äckligt.

Börjar sakta inse att vi faktiskt bor här. Vi har 4 mil till Göteborg. Ofattbart!! =) Nån dag  ska vi åka in och bara lära känna staden lite mer. Just nu vet man var 5.an är och Avenyn ; ) Snacka om att vara som turister =P Norrlänning vilse i stan!

Men jag gillar rytmen och atmosfären inne i stan =) Inte illa för en tjej från urskogarna i norr. Hon som växte upp boende på ett berg i ett hus utan rinnande vatten och där hennes föräldrar idkade byteshandel med butiken nere i byn. Egentillverkad getost och getmese från gårdens getter plus ägg från hönsen och mjölk från kon bytes mot varor i butiken =) Vatten hämtades en kilometer bort från kallkällan.

Gu vad mysigt det låter! Jag är verkligen splittrad över vem jag är. Trivs som fiken i vattnet inne i stan men längtar tillbaka hem till bondgården från barndomen =) Jag är nog egentligen bara en töntig bonnflicka som försöker vara en cool stadstjej.. ; P

Men där vi bor nu så är det faktiskt lite mittemellan. Djurparken med alla bondgårdsdjur ligger på gångavstånd och där kan man gosa med killingarna och lammen =P Och tar man tåget är man inne i Gbg på 40 min =) Lagom till allt. Och sen bor vi i utkanten av Alingsås så vi bor lite "på landet" nästan =)

Hm.. jag var visst lite pratsjuk.. =)


Kommentarer
Postat av: Caroline

Underbart:) Hoppas NI kommer trivas du och din prins! Och nån dag får dju säkert besök av dina kompisar från "tiden i Umeå" om du stannar där några år! Sådesååå;)

2007-05-14 @ 23:16:09
URL: http://www.binkabin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0