Jungfruhoroskop

image61

Inspirerad av Peigis blogg idag har jag surfat runt och läst massa horoskop. Hittade en beskrivning av Jungfrun som jag för första gången kan känna att det passar in på mig. =)

Det står alltid att jungfrun skall vara pedantiskt och alltid ha ordning och reda i hemmet dvs städat och snyggt... Det är INTE jag för fem öre.. *he he* Men i detta horoskop står att det inte nödvändigtvis behöver vara fysisk ordning utan det viktiga är struktur i tankarna ? och det kan jag hålla med om istället =)

"Noggranna, snabbtänkta och logiska Jungfrun lättas upp av den lite förvirrande planeten Merkurius. Du tycker om ordning och reda, även om det inte nödvändigtvis måste innebära att du är pedant på det fysiska planet. Det viktiga för dig är att det finns struktur i dina tankar. Du är en varmhjärtad person och tycker om att arbeta med jordnära, praktiska uppgifter som samtidigt utmanar dig intellektuellt."

Stod även i ett annat horoskop att mitt motto är: ?Jag analyserar? och det kan jag hålla med om med, i alla fall när det handlar om tankar. Jag analyserar ALLT i tankarna, vad det än handlar om.. Allt folk säger analyseras ner till molekyler och jag letar undermeningar och allt i varje mening. Så analyserar jag även alla valmöjligheter som jag ställs inför. ALLT skall analyseras sönder och samman. Inte många spontana beslut här inte.. ; ) Därav min obeslutsamhet, jag kan ALDRIG ta ett snabbt beslut.. =/

Gillar det att min ideella partner är skorpion =P Not bad!!

Håller dock inte med om att jag har en diskret och smakfull stil.. *he he*

Dock har jag ju problem med magen så det kan ju stämma kanske.

 

"Element: Jord

Planet: merkurius
Motto: Jag analyserar
Positiva sidor: Hjälpsam, praktisk, klarsynt
Negativa sidor: Kritisk, obeslutsam, nervös
Idéella partners: Kräfta, jungfru, skorpion
Stil: Diskret, smakfullt
Färger: Grå, marin, vit
Smycken: Rosakvarts, Zirkon, smaragd
Känsliga kroppsdel: Buken, tarmarna"

Ska spela en stund nu med gänget här. Vi är hemma hos de vi var inneboende. Vi blev av med alla TV-kanaler igen och har fortfarande inget internet. Så det känns trist att sitta i lägenheten när vi kan vara här och umgås (busa med ungarna) och spela data =P



image62


Kommentarer
Postat av: Caroline

Ja vissa ting stämmer in tycker jag!:)

2007-05-16 @ 16:43:44
URL: http://www.binkabin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0