inte som man vill i livet

image72

Sommaren närmar sig. Känns som det är högsommar här redan..*he he* Inte van vid grönska och blommor i maj. Hundkexen och Pionerna blommar för fullt tillsammans med syrenerna och häggen och en massa andra ljuvliga sommarväxter =)

Kan inte bli av med känslan av att vi fortfarande "bara" är här på semester. Känns jättekonstigt. MEN jag har en hemlängtan som bara blir starkare för varje dag. Börjar inse att det är alldeles för långt hem och alla bor ju där upe i norr ju som betyder mycket för mig.

Alla skaffar barn nu också. Men just nu känner jag att det är nog ganska skönt ändå att inte ha barn. Finns det något mer gnälliga eller bortskämda än ungar?? *he he* Nej, allavrligt talat inser jag att det kommer dröja innan vi får barn. Det gör ont att inse men verkligheten är inte alltid så rättvis som man vill tro och hoppas.. =/

Vad gäller jobb så oroar jag mig JÄTTEmycket  inför att jobba som enhetschef =S  Det kommer bli en spännande erfarenhet men mest troligt en mardröm =/

Tackade nej till en intervju just. Var ett jobb jag ville ha, som färdtjänsthandläggare vilket jag tycker låter intressant. Nackdelen var att det var i Borås. Anledningen att jag var tvungen att tacka nej var att det jobbet skulle börja den 2 juli och jag är ju fast som enhetschef till mitten av augusti. =/ Känns hemskt att tacka nej när det handlar om en tjänst (vet inte om det var tillsvidare eller bara ett års vikariat). Hur som helst kändes det trist!

Men men, jag har ju redan tackat ja till jobbet som enhetschef och jag kan inte säga ifrån mig det nu =/ Jobb som jobb antar jag.. ; ) Huvudsaken jag har en inkomst vi kan leva på!

Ska försöka fixa till mitt hår ikväll. Hade tänkt att kosta på mig att gå till frisör och klippa mig men min ekonomi klarar absolut inte av det. Efter räkningar hade jag 1000 kr kvar denna månad och jag har en räkning kvar på 500 kr till facket. *suck* det kostar att leva! Hur ska man kunna leva en månad - JUNI månad dessutom när det är SOMMAR - på 500 kr, om inte mindre ???? En konstig ekvation som inte går att få ihop! Livet är inte alltid så rättvist som man vill tro och hoppas?


Kommentarer
Postat av: Peigi

Härligt med sommar! Vi var till Härjedalen i helgen och jäklar vilken skillnad det var mot Umeå! Kan knappt föreställa mig hur det är där hos er :o)
Pengar är ett fanskap. Kommer också leva tight nu tills lönen i slutet av juli. Tur att vädret är gratis ;o) *kramar*

2007-05-29 @ 16:18:09
URL: http://peigi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0