Heldag i Gbg

image52

Heldag i Göteborg idag. Handledning och sen en föreläsning som var jätteintressant på Statsbiblioteket. Så nu känner jag till mer av Göteborgs innerstad. Gick längs avenyn och åt en mjukglass och njöt i solen som stekte. Det är så Grönt överallt. Känns verkligen som sommar =) Skulle ta kameran med mig men jag glömde den imorse =/ Trist! Få ta en dokumentation av Alingsås imorgon istället ; ) Inte lika glamoröst dock ; )

I övrigt, varit lite deppig men det börja vända. Saker man inte kan påverka i livet kan man inte gå runt och deppa ner sig över heller. Är inne i denna identitetskris fortfarande men det går framåt. Inser nya saker varje dag om mig själv och det är intressant att utvecklas ? men jobbigt. Skulle behöva en paus från mig själv och mina tankar. Det är så många nya insikter att jag glömmer bort hälften efter en dag..  Handledningen idag var givande och gav mig nya tankar om mig själv. Framförallt klarade jag av att ta emot det som jag tidigare skulle tagit som kritik och blivit ledsen och sur över.

Jag är expert på att tolka alla andras åsikter som kritik mot mig själv, men jag inser ju att det mår jag bara dåligt av. Jag börjar få lite bättre självkänsla och det känns tryggt. Läste ut min bok idag så nu ska jag kolla igenom den igen och se vad jag kan ta fasta på =)

Kommer ju ha gott om tid nu när vi definitivt flyttar ikväll. Så vi får se när jag återkommer på nätet nästa gång.

Så resten av denna vecka kommer vara jobb och sen att packa upp alla saker? =S Sånt KAOS det är just nu där i lägenheten. Man vill inte ens tänka på det.. =/

I övrigt, Är helt fanatisk i allt som har med barn att göra =P Min egen önskan om barn tar jag nu ut på syrran. Hon kommer bli galen på mina mobilsamtal när jag sett något sött eller när jag ringer och sms:ar alla tips jag kommer på.. ; )

Min deppighet beror på min längtan efter barn. Jag måste nog rannsaka mig själv nu snart om varför jag längtar så efter barn. Det måste ju grunda sig i något annat, för det kan inte vara sunt att längta så som jag gör.  Jag är överlycklig för min syster skull. Jag trodde jag skulle bli avundsjuk eller känna något sånt men jag känner verkligen bara lycka =) Meningen med livet är barn! Så känner jag det verkligen! Utan barn känns allting meningslöst ? Och utan att se en mening till livet så är det jobbigt och tungt att orka.

Men livet går upp och ner =) Gäller bara att ta sig förbi de värsta guppen och försöka få upp farten igen och tillåta att solen skiner på en =)

Dagens citat är: För mycket av det goda är ibland precis lagom? =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0