Glass och annat

image51

Angående mitt tidigare inlägg, Det handlar inte så mycket om att jag gått upp i vikt. Ett par kilo hit eller dit gör inte så mycket. Det handlar om VARFÖR jag tröstäter när jag mår dåligt. Kroppen mår inte bra av ett destruktivt ätande så som jag ibland äter.  Sen om det är glass eller om det är fil med musli jag tröstäter så är det inte sunt.  Jag har inget behov av att banta eller gå ner i vikt. Jag har ett behov av att må bra och trivas med mig själv och mitt liv.  Sen får folk tycka att jag är tjock om de så vill. Jag vet hur jag ser ut =)

Angående glass, Tack för tipset om isglass.. men jag är ingen isglassmänniska =) Jag älskar visserligen Soleros läskande glassar de riktigt varma dagarna, men annars är jag i själ och hjärta en CHOKLADmänniska =P Jag äter inte glass för att bli smal ; ) Ska det frossas så ska det göras riktigt och inga halvmesyrer ; ) (eller heter det blesyrer?)

Har hittat värsta lyxiga glasshuset i Partille. Herregud vilka glassar det finns där! Det är som att beställa en trerätter middag bestående av bara olika glassar och tillbehör!! Snacka om överflöd!! =D Har varit där en gång, beställde en mjukglass med polkaströssel, men det kommer garanterat bli många fler gånger i sommar om det blir varmt =P Partille har ju dessutom den absolut godaste thaimaten som finns, så Otroligt mumsigt =) Skulle lätt kunna tänka mig att bo i Partille bara för matens skull.. *he he*

Hm.. Fast å andra sidan vore det nog farligt  med tanke på att jag ska jobba bort mitt tröstätande. Är nog bra vi bor en bit bort från stan dit vi flyttar ; ) Ska jag köpa en glass måste jag gå några kilometer och då hinner nog suget försvinna och jag hinner tänka över vad som egentligen är problemet. Mat kan inte bota problem, de kan bara lindra känlsorna.

Nu låter det ju som jag har stora problem, men det har jag ju inte. Är bara jag som har en lite överdramatiserande approach. Men vill jag förändra mitt liv så måste jag ju börja någonstanns ? =)


Tror det kommer ordna sig med sommarjobb i alla fall. Har legat sömnlös en natt av oro för att få jobbet som enhetschef, men efter ett samtal med min Jossa insåg jag att det kanske kommer att funka ändå om jag skulle få jobbet =) Får hopaps på det! Den lönen skulle vara något i sommar ; )  Om jag inte får det jobbet så har jag två andra alternativ som uska i sommar. Kan jag bara förhandla mig till en lite bättre lön där så kan vi nog överleva sommaren med =) Det personliga assistentjobbet som ringde idag lät Ok och löneförhandling var inte omöjligt ; )

 Vi får se vad det blir. Kanske dyker upp något helt annat också =)

Det ordnar sig nog.


Kommentarer
Postat av: Peigi

hehe, själv valde jag delvis att bo lite utanför stan för att jag inte skulle shoppa så mycket. Man får sätta lite krokben för sina ovanor :o)

2007-05-07 @ 23:47:04
URL: http://peigi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0