att vara

image50

Ska lägga mig snart, Regnet öser ner utanför fönstret. Mysigt på sitt eget sätt. Känns som sommar.

Just borstat tänderna och ställde mig på vågen. Chock. Den senaste veckan har visst varit lite överdriven vad gäller konsumtion av mat och brist av motion. Har hållit samma vikt sen vi flyttade ner, men tydligen har mina nya matvanor satt sina spår. Gått upp två kilo på bara några få dagar. Inte konstigt egentligen med tanke på hur mycket jag ätit plus att jag äter minst en glass om dan..*he he*

Jag är verkligen en tröstätare. Det är dags för förändring. Läste i min bok idag om att sätta upp mål i sitt liv och att sedan genomföra dem. Jag vill verkligen må bättre och har börjat skapa en grundide till hur det skall gå till. Resultatet på vågen ikväll ger mig bara en extra putt i riktning mot att sluta må dåligt och göra något åt mitt destruktiva tänkande och hur jag behandlar min kropp. Slut med tröstätandet! Glass lindrar ingenting mer än för stunden. Jag behöver tänka mer långsiktigt än så.

Vem vill jag vara egentligen? Och vem är jag nu? Vad är rimligt att jag vill med mitt liv? Och vad är det som hindrar mig från att vara den jag vill vara?


Kommentarer
Postat av: Caroline

Isglass är bättre än magnum om du vill fortsätta med glassätandet;)

2007-05-07 @ 13:01:56
URL: http://www.binkabin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0