Att älska som en porrstjärna

Jenna Jameson.

Läste ut hennes bok igår. Omdöme? Hm.. en helt Ok biografi.

Nackdelar,
*den är klart skriven övervägande för manliga läsare.
*Man ska nog helst ha sett någon porrfilm tidigare och helst något med henne Jag fattade halv sju stundvis?
*Och sen är det ju tydligt att hon skrivit boken för att sälja sitt varumärke ännu mer och bli ännu rikare.. Men varför skriver man annars en bok om sitt liv, egentligen?

Efter läst hennes bok så gillar jag denna kvinna skarpt. Blir ju nästan tvungen att se någon film med henne nu =P (så ja hon lyckas med att marknadsföra sig!) Fascinerande berättelse om en ung kvinnas liv och hur saker och ting kan gå. Små val leder till stora konsekvenser, men i slutändan så ordnar sig alt på ett eller annat sätt.

Personligen gillade jag nog Traci Lords bok bättre. Å andra sidan var denna bok bättre sett ur ett författarperspektiv, men det kanske på grund av Jennas spökskrivare =)

Budskap är att tro på sig själv och inte ta någon skit. ?Fake it til you make it? är också ett tydligt budskap =)

Rekommenderar den om man är intresserad av biografier av kända människor, om man är intresserad av att läsa om porr och den världen eller bara att läsa om ett dramatiskt liv fyllt av skandaler, party och droger =)


Kommentarer
Postat av: Caroline

Traci Lords bok har man läst. Den var bra. Jag gillar olika människoöden och visst du kan ha en poäng i att hon vill sälja sig mer med boken men å andra sidan tror jag också att folk är intresserade av människor som henne och hur det blev som det blev och kanske även hon själv?
Nu ska jag strax till jobbet. Vi får prata på msn. Tycker du åker på arbetsintervju ofta och det är kul. Måste passa på att fråga vad för frågor som ställs mm. Kram kram!!

2007-06-14 @ 17:55:00
URL: http://www.binkabin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0