resumé



Förra veckan.

Mamsen, syrran o hennes bihang var ner och hälsade på en vecka. SÅ SKOJ!! =D Vi hann med Liseberg och sen var de ute på egna äventyr resten av veckan medan jag jobbade ( GRR!!)  men vi hann umgås på kvällen en stund iallafall =)  Jo vi han med en dag inne i Gbg också. Jag flexade ut efter lunch på tisdagen och så stack vi till Göteborg. Jag skulle dit för att gå på en arbetsintervju men det tog ju bara en halvtimme ungefär så det blev lite tid över för att strosa på stan också =) Så jobbigt sedan när de åkte hem igen =( *snyft*

Denna veckan

Denna vecka har varit fullt upp. Andra perioden på mitt vikariat, har hand om hemtjänsten nu och det är verkligen annorlunda *huvva* Det är inte min typ av jobb så jag trivs inte alls som enhetschef, men det är ett jobb och jag får göra mitt bästa. Gör så många misstag så jag skäms men alla är man nybörjare nån gång och man lär ju av sina misstag. Även om det är jobbigt och fruktansvärt hemskt. Är ?bara? 2 veckor kvar nu. Har ju överlevt första veckan så nu är det bara att keep on going!

Helgen

Min helg började idag. Har jobbat kväll/natt i Lerum fredag och lördag. Har ösregnat och varit ganska så segt att jobba men man får se det positivt att det inte var så många ungdomar ute och levde om =) Arvingarna var som vanligt bra, dansband och sommar hör verkligen ihop. Bara logen som saknas ; )

Har även fått se världens coolaste väderfenomen med Stålande sol och Ösregn och två hela regnbågar, på samma ställe samtidigt =P Sverige är vackert ibland =)

Idag

Har ätit tacos och Tommy åkt till jobbet. Jag skulle städa men jag är så trött! Blir chips och nån film ikväll och tidigt i säng.  Måste läsa min tidning som jag köpte igår också. Minns inte sist jag köpte en tidning, men igår var jag tvungen, man fick en sån cool topp med ;) Har knappt öppnat tidningen än *he he*  Var ju löningsdag i fredags och det är så skönt att ha pengar igen. Vi har varit så panka och det tär verkligen hårt på en och på varandra.  Men nu känns det lite bättre när vi har pengar till mat och räkning en månad till. Vi lever en månad i taget och hoppas det går ihop på ett eller annat sätt. Att jag om 2 veckor är arbetslös igen, det tänker vi inte på nu.. ; ) ?deny, deny and deny?!! ? ; )

Hercen

Hercen har kommit hem också. Han är ju ett kapitel för sig ; ) vi har plockat SÅ många fästingar på honom, stackaren. Jag var dörädd för att ens ta i dem. Jag kunde aldrig tänka mig att ens nudda en när jag hitta de första på honom. Tommy fick plocka dem *huvva* Men sen när jag hittade flera på honom och Tommy inte hade tid så blev jag ju tvungen att ta dem själv. ÅH SÅ ÄCKLIGT!!!  Men vad gör man inte? Nu har vi köpt sån där kofot och ett fästinghalsband till honom så nu hoppas jag slippa ta dem med fingrarna mer. De värsta var den han hade på läppen och de han haft vid ögat. Vår stackars lilla gosegris! Det är helt slut med att ligga i sängen med oss nu i alla fall!! ; )

Dessutom är han en enda stor hårboll! Tack vare värmen uppe i norr i sommar så har han inte fällt något alls. Men nu så rasar det bara av honom!!  Precis ALLT här hemma är full av hundhår. *Suck* Men vi var på djuraffären igår och köpte borstar så idag har jag tagit ett krafttag och fått av han typ en påse med hår. Han blidde så fin =) Men det är minst lika mycket kvar =/ *he he*

Nu

Ska jag spela en stund och sen blir det chips och dricka. Jag är inne i en förnekelsefas vad gälle rmin vikt med..  Såg mig själv i ett skyltförnster igår och jag ser ju för fan höggravid ut! syrran som är i femte månaden är smalare än vad jag är (fast det säger visserligen inte mycket). Jag har alltså gått upp 2 strl sen i våras och det känns inte bra! Hujedamej!! det är ju pinsamt att se hur jag ser ut! Jag vet ju vad det beror på men det är inget jag orkar att ta itu med just nu.  Träning och nyttig mat får bli ett projekt till hösten , när jag har tid och ork. =) Just nu handlar dagarna om att orka kliva upp på morgonen och att överleva dagen. Finns ingen framtid att tänka på just nu. En dag i taget, och det är mycket om jag orkar tänka så långt fram i tiden ens som en hel dag...
Hur är det den där låten går?
 
"Wake me up when september ends"

image138


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0