Pocahontas

Gjorde ett test, vilken Disneyprinsessa jag är. Jag blidde Pocahontas:

You are Pocahontas. You defy convention and sometimes do what is considered taboo. Unfortunately, others do not always appreciate your differences, so it's good that you are so strong-willed. You are loyal and you believe in fate. Your true love will find you one day.

 Skulle inte tro det va? *ha ha* Strong-willed är väl det sista jag är, Finns ingen veligare än jag! Och att jag skulle gå min egen väg och strunta i andras åsikter och konventioner.. nja.. skulle inte kunna se mig göra så *ha ha* Jag är ingen Pocahontas som trotsar min familj och min "stam". Jag är en liten rädd och osäker grå mus som vill vara alla till lags. Riktigt mesig är vad jag är! (antagligen därför jag inte trivs som enehstchef..?)
 Men jag hoppas att jag är lojal och jag tror starkt på ödet! =) Och min sanna kärlek, han har redan funnit mig ; )
Så lite sanning kan det väl kanske finnas. Och kanske så finns det en Pocahontas djupt där inne i mig som bara väntar på att få växa och komma ut =P

Just nu vill jag bara ja mackor och Oboy, Är hungrig igen!!
Men mitt samvete säger annat. Jag kan verkligen inte fatta att jag blivit så tjock!? Det är facinerande. Jag fattar inte, när hände det?  Jag menar, jag har cyklat hela sommaren till jobbet...
Å andra sidan när jag tänker efter så har det nog blivit ganska mycket glass på kvällarna förra månaden när jag verkligen inte trivdes med jobbet. Jag tröstäter nog mer än vad jag vill erkänna... Men när jag ser magen i spegeln så är det skrämmande. Visserligen beror nog lite på förlorade magmuskler också. Förrut hade jag lite muskler och det stramade upp dallret lite men nu är det ju enbart daller kvar. Dessutom så sägs det ju att stress är dåligt för hälsan och att man blir tjock av att stressa. Och att det varit en stressig sommar är en mild underdrift kan jag säga.. 
Hm.. Ja det är nog snart dags att förändra min hälsa lite snart kanske... ?  
men det får bli snart, Inte nu. Små steg.. ; ) 
Börjar med att inte äta glass och choklad på kvällen från och med imorgon (idag är det redan för sent.. Marabou Daijmchoklad.. *mums* ) * he he*

Tänk vad sorgligt. Nu är jag tillbaka i vikthetsen igen. Så patetiskt och dumt! Att några kilo kan göra sån skillnad. Men man är inte ung längre *he he* Förut kund eman leva som man ville och äta allt man gillade. Är nog dags att inse att kroppen tar stryk om man behandlar den illa med dålig mat och stress...

Ack ja... Dagarna går...
                                              image139


Kommentarer
Postat av: Caroline

Roligt test gumman!

2007-08-01 @ 00:21:53
URL: http://www.binkabin.blogspot.com
Postat av: pinglan

du har rätt i detta om stress! inte alls bra att stressa
:(

2007-08-21 @ 11:33:11
URL: http://nuelleraldrig.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0