Medeltida helg

                                        

Så var helgen slut igen då =/ Fattar inte var de lediga dagarna tar vägen. Det känns verkligen som man jobbar hela hela tiden när man jobbar heltid. Jag fattar inte hur folk hinner med att leva!? Det finns ju ingen fritid alls nästan. Usch så jobbigt! Jag trivdes bra med att jobba 80% Det är nog lagom för mig det =P

Så vad har helgen gått åt till?

Jo i fredags när jag slutade jobbet och tänkte Äntligen helg! Så var det bara vidare till nästa ?jobb?.  Åkte hem till dem vi var inneboende hos och började pyssla =) Satt vid symaskinen från fem till elva (när jag hämtade älsklingen från jobbet) och sen fortsatte vår fredagskväll vid maskinen fram till två på natten ungefär? oj oj oj =) Men SKOJ hade vi =D Lilla Annas idé med att sy kläder till lördagens event ? MEDELTIDSMARKNAD med Tornerspel =P

Och fint blev det, trots tidsbristen. Att det blev så bra är mest tack vare Anna =) Vilken människa =) Marknaden var så fin och så coola grejer. Fick en massa nya spännande idéer till nästa år, eller till Gotland kanske ; ) Smycken, kläder och godis och surdegsbröd, precis som det ska vara =) Tornerspelen var fyllda med spänning och fart! Och såklart fanns det en jyklare som ställde till med bus, och sprutade eld!! =P Så coolt!
 Jag har hittat hem!!  Så fort jag fick på mig kläderna så ville jag aldrig ta av dem mer. Det kändes så tryggt och så kul att gå runt i kläderna tillsammans med dem andra. Tyvärr var vi ju dem enda utom de som ingick i tornerspelen som var klädda i medeltida kläder.. Snacka om att folk tittade  ; ) Men det var så kul =) Och barnen var så fina, som små prinsessor =) Längtar tills nästa år! Då ska jag ha sytt en vacker klänning. Har så många idéer =P

Vi var helt slut när vi kom hem sen. Blev storhandling (Äntligen har vi kryddor!!) och sen tacos *mums* =) Idag har inte hänt nåt speciellt, tillbaka till de gamla trista gråa vardagsgrejerna =/

Nu blir det jordgubbar med mjölk o socker och se tv fram tills älsklingen kommer hem och jag ska sova, vilket av dem nu händer först, antagligen att jag somnar i soffan ; )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0