Alive?

image130


En bättre dag idag,
Inte bra men bättre än igår =)
Sett några avsnitt av Supernatural ikväll, SÅ BRA serie!! =D
Bara jag inte får mardrömmar inatt nu bara.. =S *he he*

Varför jag valde denna bilden ovan?
JO, för Så känns det faktiskt.
Tänkte på det när vi såg på tv nyss och jag blev riktigt riktigt skrämd, så där rädd så det känns enda in i hjärtat *he he* Det är så skönt på nåt sätt att se skräckisar och bli skrämd så, för då känner man sig verkligen levande..
Samma när man skrattar så tårarna sprutar, då känner man sig också så levande.
Det finns så många saker, så många känslor som gör livet till ett liv att leva.
Och kanske är det "heaven" ? Att våga leva..
Varför ska man vänta tills man dör att leva i himlen?
Man kan ha sitt paradis, sin himmel, här på jorden =)
Man gör livet till vad det är, Man väljer själv hur man vill känna (oftast kan man det)
Jag kan välja att se livet i grått och vara negativ, men jag kan lika gärna välja att se det positiva som finns, bita ihop och genomleva ett helvete men ändå välja att göra det med ett leende och med ett lätt hjärta.. =)
Eller?
Det är lätt att vara förnuftig i förväg, men när man sitter där och är ledsen så känns det alltid som det inte finns några alternativ eller några lösningar. Man kommer aldrig vara glad igen. Men får man bara gråta, sova eller äta lite så brukar det kännas bättre. En kram hjälper också, om det finns någon i närhten som vill ge en det =)


Jag satt på jobbet idag och läste om demens (Jag börjar tro detär diagnosen på min person.. glömsk disorienterad, förvirrad och allmänt snurrig ; )
Där fanns iallafall ett test för om vårdtagaren var deprimerad, ett antal frågor om livet och känslor..
Jag gjorde snabbt i huvudet en sammaräkning av mitt resultat. 5 p eller mer var stor risk för att man var deprimerad.. Jag hade 10 av 20... Lite oroväckande..

Men just nu ikväll känns mitt liv ok.. så det går nog i vågor det där med min deppighet. Jag kan välja att sjunka ner i de mörka tankarna, eller så kan jag välja att gör något åt det och se livet lite ljusare.
Får se vad jag orkar med att göra imorgon
Jag är nog en "från-en-dag-till-en-annan-dag" människa ; ) Glad den ena och deppig den nästa, som gamlingarna på boendet.. ; ) Kanske dags för förtidspensionering för lilla jag =P

Något det är dags för med all säkerhet är iallafall tandborstning och sängen =)

Kommentarer
Postat av: Emma

Tankvärda ord i fotot..

2007-07-04 @ 22:12:49
URL: http://emmaaxelsson.blogg.se
Postat av: Caroline

Vilka ord som den där bilden gav. Det stämmer. Man stannar liksom upp och känner att "jes jag lever!" kom bara tänka på när jag höll på fara ut över stupet med golfbilen. Jag skrattade efteråt,försvarsmekanism eller så kanske;) hehe. Undrar hur allt går för dig, vad du nu drömmer om...saknar fika eller bara se dig! "Detta kommer också att passera" är ngt du kan tänka på när det känns tungt eller jobbigt. För allt går över. Du är en bra socionomdam! Jobb kommer gå bra för dig:). Själv så tar jag det som det kommer...jag strävar efter socionomjobb, men jag är öppen för annat med så länge jag är lycklig med det jag ska pyssla med:). Kram!

2007-07-06 @ 22:50:07
URL: http://www.binkabin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0