Me and ugly betty

Läste Aftonbladet för nån dag sen om kändisarnas riktiga vikt och där visar det sig att Ugly Betty ni vet... Japp, här har ni en tjej till i samma viktklass och längd. Me and Ugly Betty...

                                                   


Nu är ju inte hon som spelar Ugly betty ful i verkligheten men jag har alltid tänkt när jag sett serien (Följde den förut) att visst att jag är kort och klantig - men jag är iaf inte så där tjock... Men nu har det visst visat sig stämma på mig med..
Bortsett från att jag nu för tiden slipper tandställning och glasögon (har linser) och att jag försöker att klä mig ganska neutralt och följa modesvängarna lite (pga  osäkerhet - jag skulle aldrig våga klä mig som Betty eller på annat sätt avvikande från vad som är "acceptablet" och basic.. ) så är jag nog den svenska motsvarigheten till Ugly Betty...

image197

Önskar dock jag kunde vara lika vacker som America Ferrera också.. Att jag med kunde "byta om" och vara vacker och sexig med rätta kläder och lite smink...

image202
Hon ser verkligen ut att trivas med sig själv och sin kropp och det gör henne vacker och sexig. Läste dock en artikel där hon sa att när hon var yngre stod och grät framför spegeln för att hon var så tjock och att hon ville se ut som Charlies Änglar osv.. Men det är tur och skönt att hon accepterat sin kropp och vågar visa den på bästa sätt =) tänk om man själv hade den potentialen... Mina förutsättningar skiljer sig något från hennes tyvärr.

image198



America Ferrera spelar Ugly Betty och hon är verkligen vacker den tjejen =) Älskade henne redan i filmen "Smarta kvinnor med riktiga kurvor" http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?id=40664
Den filmen har ett sånt härligt budskap. Åh måste få tag på dne igen och se den =) Kanske kan även jag jobba mig till att trivas med en kropp storlek större?
Men det är skillnad på att vara sexig och size L med självförtroende än att vara det och känna sig som en grå fet liten mus... (dvs jag..)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0