Sjukt lat

image140

Verkar som bra väder ikväll med. Kanske skulle ta den där långpromenaden.. eller kanske inte.. ; ) fattar inte hur lat man blir,  eller trött kanske? Jag är alltid helt slut när jag kommer hem från jobbet. Kanske jag skulle bli piggare om jag gav mig ut och motionerade, men det känns alltid lika otänkbart när jag kommer hem och kastar mig i soffan ; )  det är ALLTID lika jobbigt att cykla hem. Trodde det skulle bli enklare med tiden men inte då. Jag är fortfarande lika slut nu som i början av sommaren av att cykla hem från jobbet.  Börjar bli hypokondriker snart för jag har alla möjliga tankar på att det är något fel på mig. Ingen kondis och blir bara fetare? men den enda sjukdom jag har är ju ren lathet!

Hittat ett till jobb jag vill ha. Nackdelen det ligger i Borås men det går väl alltid att pendla. Bästa vore ju att hitta ett jobb som ligger här Alingsås men det verkar svårt. Inte så bra utbud på jobb tyvärr =/ men det kanske kommer till hösten (har lite insiderinformation..) ; )
Har börjar räkna ner dagarna nu snart till jag slutar på detta jobbet. Det sjuka är att hur mycket jag än vantrivs här så har jag ändå de senaste dagarna sökt flera tjänster som enhetschef? så egentligen kanske det inte är så negativt, eller? Å andra sidan söker jag alla jobb som finns som jag kan söka. Allt för att få ett jobb, hur tråkigt det än är =/. Jag vill ju inte ha ett enhetschefsjobb men det är ju bättre än inget jobb alls.. egentligen.

Jag har gett upp tankarna på barn i alla fall för tillfället. Det ligger nog några år bort i tiden. Inser att jag mår bara dåligt av att tänka på det och jag kan inte övertyga Tommy och jag mår bara dåligt av att försöka. Vi kan inte ha den diskussionen igen. Jag blir bara ledsen och det förstör bara vårt förhållande och det är det sista vi behöver just nu. Fler prövningar. Som det är just nu så är det bra. Inga diskussioner och inga framtidplaner. Jag vågar inte tro på något längre utan lever en dag i taget. No more tears!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0