optimism

image147

Så var det snart helg då. Underbart med lite ledighet =) Hörde som det skulle bli fint väder till veckan dessutom. Vi får hoppas på en fin höst nu efter denna regniga sörja som varit hittills här nere i södern. Nästan så man saknar norrland ; )
Fick ett så härligt papper av min kollega idag (ha ha det är nog första gången i mitt liv som jag använder orden ?min kollega? !!) I alla fall så hade hon kopierat upp följande text på ett papper:

TÄNK POSITIVT!

Säg till dig själv varje morgon
:

Det här blir en fin dag!

Jag klarar mer än jag tror!

Ingenting blir bättre om man oroar sig!

Man kan aldrig göra mer än sitt bästa!

Alltid finns det något att glädja sig åt!

Jag känner mig i utmärkt form!

Idag ska jag göra någon glad!

Det är ingen idé att deppa!

Livet är härligt!

VAR OPTIMIST!

Visst är det härligt att läsa =)
Och det är ju sant, varje påstående. Man blir som så glad och känner sig så strak av att läsa dessa meningar=) Precis vad man behöver en trist och grå dag när man kommer till jobbet. Ett bra mantra att upprepa för sig själv under dagen. Har satt upp lappen precis bredvid datorn så man ser den hela tiden. Ska ta en omgång med överstykningspennorna sedan så att det riktigt lyser om texten tills den ordinarie enhetschefen kommer tillbaka så att hon ser den jättetydligt =) Hon behöver den texten verkligen! =) Alla behöver nog läsa och ta till sig det! =)
Man kanske ska ta det som ett mantra, en mening för varje vecka så är man en jätteoptimist om 9 veckor ; )

Även denna text är underbar. Fick den i ett kedjemail en gång från en vän =)

Åtminstone 2 personer i världen älskar Dej så mycket
att de skulle dö för Din skull.

Åtminstone 15 personer älskar Dej på något sätt.

Den enda anledningen till att någon hatar Dej är att de
skulle vilja vara precis som Du.

Ett leende från Dej kan ge lycka till vem som helst,
även om de inte känner Dej.

Varenda kväll tänker någon på Dej innan de somnar.

 Du betyder allt för någon.

Om det inte vore för Dej, skulle någon inte leva nu.

 Du är speciell och unik.

 Någon som Du inte ens vet existerar, älskar Dej.

 När Du gör ditt livs största misstag, kommer det något
gott ur detta med.

När Du tror att hela världen vänt ryggen åt Dej, titta
en gång till, det är troligtvis Du som vänt världen ryggen.

 När Du tror att Du inte har den minsta chans att få
som Du vill, får Du det inte heller. Men om Du tror på
Dej själv, förr eller senare, får Du exakt som Du ville.

 Kom alltid ihåg komplimanger Du fått, glöm alla otäcka
gliringar.

Tala alltid om vad Du tycker om folk till dom, Du mår
mycket bättre om dom vet.

Om Du har en underbar bästa vän, ta Dej tid att låta
vännen veta att denne är underbar.


Känns ganska bra att tänka på ibland =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0