Vuxen - ne inte jag !

Börjar jag bli vuxen trots allt?

Skulle äta frukost just men så är den vanliga muslin slut så jag hittade ett paket med START musli istället, du vet den där som de kallar för kaksmulor på ?Du är vad du äter?. Jag har alltid ÄLSKAT den muslin, just kanske för att den är så söt ;) Har alltid tänkt att man ska inte äta den för den innehåller så mycket socker men jag har alltid ätit den ändå för den är ju så god =p

Men nu imorse, Herregud vad SÖT den är! Det gick knappt att äta, fick i mig halva tallriken bara. Jag som alltid kan vräka i mig minst två talltikar. Kände hur kroppen sa ?Nej tack!?  *he he* Jag är ju ett riktigt stort sockermonster, men kanske har jag vänjt av mig det lite sen vi flyttade? Det vore ju inte så dumt =P Fast nu har jag väl väckt sockermonstret i mig med denna sockerbomb till frukost ;) Visserligen skulle det vaknat mycket snart av alla GLASS som jag kommer vräka i mig om vädret fortsätter vara så varmt ; )

En annan sak om att hålla på bli vuxen, eller är det bara ett tecken på att man håller på att bli gammal? Jag orkar inte leka med ungarna lika mycket som jag alltid annars brukar orka. Det är som inte lika kul längre att springa runt och leka kull varje dag och att busa och kittlas, eller att se alla barnfilmer för femtielfte gången (eller, jo filmerna kan jag nog se ganska många gånger fortfarande, där behöver man ju inte springa runt och busa ;) Eller är det bara så att fem veckors konstant bus och stoj har börjat sätta sina spår..;) *hi hi* För mycket av det goda kan också bli för mycket ibland. Det är nästan lite skönt när barnen är på dagis och skola och man kan få sitta stilla en kvart i alla fall i solen och mysa, och det är alldeles tyst..  Men för att vara ärlig så i de stunderna så saknar man ju dem och längtar till dem kommer hem istället ; )

Nu kom en av trollen smygandes på mig och sitter just nu och bevakar vad jag skriver ; ) Måste dock sticka till jobbet nu =/  Känns trist. Jag kom hem när barnen sov igår och nu åker jag innan de ens hinner vakna. Så trist! Hur ska jag klara av att bo utan ungarna sen? Hm.. ?

// =P


Kommentarer
Postat av: Caroline

:) tänk vad mycket som verkar hända i ditt liv just nu...Ja nu är vi verkligen vuxna..

2007-04-18 @ 02:48:12
URL: http://www.binkabin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0