Vi fick den!

Vilken härlig dá.. tra la la la.. Man bli så härligt glá.. tra la la.. Hel världen ler...

nja.. Ok då .. alla ler inte idag det är bara jag som ler med hela hjärtar och min själ!
Gissa vilka som fått en lägenhet - Jo VI  =D
FATTAR DET INTE!!! De ringde imorse och efter lite om och men och fler samtal så verkar det vara som att vi får hyra lägenheten. =) Det är för bra för att vara sant. Fatta att VI kommer bo så fint och så lyxigt vackert. Unbeliveble!! =D

Ska skriva kontrakt nästa tisdag så innan dess vågar jag inte helt andas ut.. Men efter det DÅ ska det FIRAS =P
Just nu känns det bara så overkligt. Fattar det verkligen inte. Trodde stenen från hjärtat skull släppa efter att vi fick en lägenhet.. men nu är jag ju istället orolig för att hyresvärden ångrar sig eller att något annat går fel så att vi inte får den.. Men han har ju sagt nu att vi får den. och muntliga kontrakt är också bindande som vi fick lära oss på juridiken ;)

Nu måste jag bara få ett bra sommarjobb också. Det kommer inte bli några lyxiga vanor framöver. det har vi väl egentligen aldrig haft , Hyran är dyr! eller, egentligen är den inte dyr med tanke på lägenhetens standard och storlek men den är dyr jämför mot våra tidigare lägenheter. Å andra sidan får man ju räkna med det här nere. det är inte billigt att bo bra och snyggt. Det är inte billigt att bo över huvud taget!

Men vi är inga stora spenderare egentligen. Visst, jag kan shoppa loss ganska duktigt om jag vill men det vet jag ju nu att jag kan låta bli bara jag vill =P Har inte shoppat på flera månader nu ju *duktig* Var ner en sväng tidigare idag i klädesbutiekn här under och kollade vårkollektionerna.. Åh.. Så mycket snyggt och fräscht. =)
Får se vad som, och OM det blir något över efter vi flyttat.. så kanske jag kan köpa något nytt och fräscht.. kanske =P
Nu är det köksbord och stolar (vill ha barbord) och bokhylla som gäller i första hand. Kanske något skåp tillbadrummet också.. och så MASSA badskum , för vi har BADKAR =D

Åh vad jag vill flytta in NU!! Så mycket att göra och inreda och fixa och dona och.. Åh..
2 veckor känns som en evighet nu.. Vill ha 1 maj NU ju..=P

Och nämnde jag den söta klädkammaren de inrett till en barnkammare? Hm.. ne det sa jag kanske inte.. den pratar vi tyst om än så länge tills vissa karlar vänts sig med tanken med hur sött det vore med en barnsäng där..=P

Ne dags att bli allvarliga. ska ut till gården nu. en evighets evighet till klockan bli nio ikväll.. =/
Ska in en sväng på ICA och köpa en glass på vägen tror jag =P Blir riktigt tjock och fet av det varma vädret!! *he he*

Kommentarer
Postat av: Peigi

Grattis till nya bostaden!!! :o))

2007-04-16 @ 22:40:12
URL: http://peigi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0