Självidentitet?

Från en artikel i Aftonbladet om bröstoperationer. Bra budskap! Gillade det om att det är först när man är 25 som självidentiteten grundläggs.. då behöver jag inte känna panik för att jag inte har hittat min än..=P Sedan bröstens vara eller icke vara är en annan fråga att diskutera, men inte just ikväll. =)

?Sök förändring inuti i stället?

 Folk ser mig och killar börjar gilla mig.
  Så resonerar många unga tjejer som drömmer om en bröstförstoring.

? De tänker inte på att de kan komma att ångra sig när de blir äldre, säger relationsexperten Eva Rusz.
  ? 
Självidentiteten grundläggs inte förrän vid 24?25 års ålder. Då har man mognat och kan hålla isär kroppsbilden och självkänslan. Man har skaffat sig erfarenhet och har andra förebilder.
  
Hon uppmuntrar bröstförminskningar, om det leder till att man blir mer vän med sin kropp.
  
Och hon råder unga tjejer att tänka efter noga före en operation. Större bröst är ingen garanti för bättre självkänsla.
  ? Om man söker förändring bör man söka inuti i stället, säger Eva Rusz.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0