Påskgodis

    

Har varit på påskmiddag. Skoj att träffa lite folk, höra om sörlänningarnas attityd mot norrland och så en massa snack om världsproblem, bilmärken och lite annat =)
Det sattes fram en stor skål med godis och jag åt reflexmässigt, bara truvade i mig..
Plötsligt insåg jag, vad håller jag på med? När började jag med detta beteende?
Visst att jag aldrig säger nej till godis och annat gott, livet är till för att njutas av och några kilo hit eller dit är väl ok ? men det är skillnad på att NJUTA av det man äter och att bara stoppa i sig utan eftertanke..
Jag har alltid tänkt mig för innan jag äter godis, jag är inget godismonster och det är inget jag måste äta.. så jag brukar oftast stå över smågodis.. men nu så bara stoppade jag i mig utan att ens tycka att det var speciellt gott? Jag insåg plötsligt hur onödigt det var. 
Jag kan frossa i chips och choklad, jag sparar ju hellre lite kalorier till det istället för att gå upp i vikt av något jag inte tycker är överdrivet gott..
Chips och choklad MÅSTE jag bara äta ibland.. när man får ett sånt där sug som man inte kan motstå. Så känner jag aldrig för smågodis, och då är det ju onödigt att äta det ? i alla fall eftersom jag just nu egentligen behöver tänka på min vikt lite nu när jag inte tränar något över huvud taget.
Jag gillar hur jag ser ut idag, men det är på gränsen att de extrakilon jag lagt på mig den senaste månaden är lite i överkant snart..=/
Börjar se bilringarna i spegeln igen ? och det gillar jag inte! Kilona bara smyger sig på en och man börjar se ut som en riktigt soffpotatis... Riktigt plufsig och degig..=/


Fast, egentligen, visst ser jag riktigt gó och glad ut idag på bilderna här, som en riktigt marsipangris ; )





Kommentarer
Postat av: Caroline

Fin du e på bilderna:)

2007-04-08 @ 12:46:58
URL: http://www.binkabin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0