Längtan?

Låg i går kväll och funderade.

Var är skillnaden mellan att längta och att sakna?

 Jag försökte få ordning  på mina känslor.

Man längtar ju efter något som kommer, men man saknar det som har varit

Men hur vet man att något som varit aldrig kommer igen? Och hur kan man veta att det man längtar efter verkligen kommer att komma?

Längtar eller saknar jag känslan av nyförälskelse?

Längtar eller saknar jag känslan av att vara lycklig?

Å andra sidan kan man ju både sakna och längta efter saker. Jag saknar min familj och längtar efter att få träffa dem igen. Vad är skillnaden mellan att sakna och att längta då?

Ska inte gräva ner mig i massa känslor nu, hade en mycket djup och givande diskussion med mig själv inatt innan jag somnade.. kommer dock inte ihåg vad jag kom fram till.. ; )

Ska se Vänner nu, äta min chokladkaka och läsa lite till jobbet imorgon. Skönt med flex-tid =P Plugga hemma i sängen är aldrig fel ;)

Ta Ta..


PS.. Köpt hårfärg nu .. Stod en evighet i affären och kunde inte bestämma vilken nyans.. Vet exakt vilken färg jag VILL ha.. men det är ju aldrig färgen blir som man vill och hoppas när man köper själv. Stod och valde mellan tre olika nyanser men kunde inte bestämma vilken som var bäst chans att bli den färg jag vill ha.. Med tanke på att jag har blonderat hår kan ju resultatet bli hur som helst.. Till slut blundade jag och tog bara en.. Jag och val funkar inte!! Återkommer med bild när jag tonat det ikväll =)

Detta är ?Förebilder? från idag =)

------------>    
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0