Glass!!



Magnum Equador Dark
(GB)
Vaniljglasspinne med mörk choklad, kakaohalt 62 procent
Cirkapris: 16 kronor (186 kr/kilo)
Vikt: 86 gram
Kalorier: 264 kcal (307 kcal/100 g)
Kommentarer: Helt i min smak. Doftar lovande. Smakar mycket av mörk choklad - gott. Gräddig vanilj. Lite lyxglass. Som glass ska vara. Mäktig, som en hel måltid!
(reccention ur GP)
image41
Köpt denna glass igår  och det är helt klart en favorit!! =D Underbart god. Jag och glass =P Detta är himelrikets hemsida för mig i sommar ;) http://www2.gb.se/index.asp

 

Och icke att förglömma Alla Carte Dòreglassar ( http://www2.gb.se/cartedor/ ). Så underbart goda att krypa ner i soffan med hela bunken och njuta en fredagkväll framför en film? Glöm allt med att gå ut på puben eller dansa.. Letar ni mig så hittar ni mig inte där.. =P

Till och med Carte D?ors lightglassar är underbart goda =) (ibland är light ett måste när man äter för ofta på veckorna ;)

MEN.. GB i alla ära. Den BÄSTA glassen äter man på torget i Umeå tillsammans med Jozzah. En STOR bägare mjukglass vanilj, inte blandad, och med massa polkaströssel =D Det kan funka med Noisette topping också om det är en chokladdag =P

Har inte testat mjukglassen här nere än, även om de har sålt den i flera veckor nu.. Men det är inte som samma sak att äta mjukglass utan min J =) Mjukglass ska man ju äta tillsammans med någon en varm dag! Kanske ska lura med älsklingen in till Alingsås idag och strosa på stan. Alingsås måste ju lätt vara Sveriges vackraste caféstad med sina gamla gränder och miljoner små skrymslen och vrår med cafeér =) Måste testa dem alla i sommar ;) Visserligen måste ju Göteborgs gator intas också regelbundet, mycket att upptäcka där!!!

Fast Göteborg längtar jag nor till för all SHOPPING jag vill göra där =P Jag är så LESS på de kläder jag har nu! För det första bara FULA kläder och för det andra bara vinterkläder. Visserligen ligger resten ute i garaget men jag kommer inte åt dem. Måste ju riva ner alla kartonger och möblera om.. Nej det orkar jag inte. Var där ute igår och försökte men jag gav upp. Hittade min vårjacka och sandalerna plus ett par jeans och en tröja. Har vi tur får vi packa upp allt om två veckor.. ÅH.. VAD JAG VILL!!! Får vi inte den här lägenheten så kommer vi inte vilja ha något annat sen heller. Visst finns det nackdelar med den här lägenheten också, priset och att det ligger i utkanten av Alingsås men trots det känns den som en dröm. Alldeles för fin och alldeles för bra för att vara sann. Imorgon kommer jag börja gråta om vi inte får den ? kommer göra det OM vi får den med ;) Men får vi den inte så ger jag upp, allvarligt. Jag orkar inte med ett nederlag just nu.  Visst det kommer fler lägenheter och det kommer ordna sig men det känns just nu som det är randen till avgrunden vi står och balanserar på. En vindpust räcker för att putta ner oss..=/

Men nu ska vi inte tänka på det. Idag ska vi vara glada, så kan vi gråta imorgon! Än är det helg och hoppet finns kvar =) Det ska bli lika varmt och härligt idag så fram med sommarkläderna och sommarhumöret så njuter vi av denna dag.

Dont Jinx it now!!


Kommentarer
Postat av: Caroline

Håller tummarna för lägenheten! Annars glömmer ni nog hur det är att bo sdjälva;) Fina vänner iaf som låtit er bo så länge hos dem.Har de inte fina kläder att shoppa i Göteborg?

2007-04-15 @ 13:35:25
URL: http://www.binkabin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0