Boende o annat pladder

Det rör på sig =)
Fler problem att forcera visserligen men de positiva sakerna väger upp. =)
Får se hur det går på fredag ;)

Just ätit lunch - megamacka =P ska hem om en timme och grilla korv där hemma.. Bara MAT som existerar i mitt liv..Men är man ett matmonster så är man =P det är inte för intet jag ser ut som jag gör.. ;)

Jag mår bra. Jag är bara stundvis djupt ner i deppigheten över allt som måste fixas och som måste ordna sig. Gillar inte att inte ha kontroll över mitt liv.. Jag vill ha det mer planerat och säkert. känna en trygghet. Jag VET att allt alltid ordnar sig på ett eller annat sätt - men jag vill ju att det ska ordna sig NU, på direkten, genast.. Tålamod är inte min starka sida =)

Men vissa saker kan man inte tvinga fram utan de måste få ta sin tid och växa fram. Nu växer ju inte lägenheter fram direkt.. =/ (Det är vårt STORA problem!!!) Stor bostadsbrist i göteborg stod det i tidningen om igår.. en tjej som sökt 500 lägenheter innan hon fick ett första handskontrakt.. Så hårt hoppas jag att vi ska slippa få kämpa. Visst vi är lite kinkiga med vad vi vill ha, även om vi börjar släppa på kraven rejält. Men lite krav måste man ju få ha där man ska tillbringa all sin lediga tid i livet. Våra krav är att helst en 3a (men en 2a funkar det med nu) och att det ska vara möjligt att pendla till dit vi jobbar. Vill vill ha en omöblerad lägenhet annars är 2ahandsboende helt ok. Vi har inga husdjur och vi röker inte. Vi har inkomst och inga anmärkningar. Vissa säger till och med att det är en fördel att vara norrlänningar.. vet inte om det märks av nånstanns dock..=) så var ligger problemet?

Gör vi något fel när vi söker?


Idag har jag suttit och kollat över möjligheterna att köpa en lägenhet.. men jag vet inte om det passar oss. Vi har ju inte tänkt bo kvar här för alltid och att köpa en lägenhet känns så stort på något sätt. Visst skulle vi kunna göra det om vi fick ta ett lån till det. Å andra sidan så vill ju vi köpa hus och gård när vi väl köper något boende och det vill vi ju köpa "hemma" i norrland - inte här.  Å andra sidan så är det ju bra läge att köpa nu visserligen. Hus här stiger bara i värde som jag förstår det och det är ju då en bra investering för framtiden.
Och vi planerar ju att skaffa familj snart så ur den synvinkeln är det ju också ett bra läge just nu att köpa i så fall. Men det är ju det där med att få ta lån, det får man väl inte göra om man inte har fast jobb?
Här nere handlar ju ALLTING om att ha ett fast jobb för att få göra något. Och som nyexaminerad som jag är så verkar det svårt att få något  fast jobb när jag inte har någon erfarenhet.
Visserligen jobbar jag ju på den biten just nu - jag skaffar mig erfarenhet. Det är inte något man kan tvinga fram heller. Att få erfarenhet TAR TID!! Erfarenhet är ju just TID.

Så om ett år kanske vi har jobb, nyinköpt lägenhet och en knodd på G... Men jag vill ju att det ska vara NU!! NU NU NU NU.... =P

Vi kan ju inte bo inneboende hos våra vänner i ett år till. det funkar inte! Vi har redan bott för länge hos dem!
Det är ju lika mycket för deras skull som för vår egen som vi vill ha eget boende. Familjen mår inte bra av att ha oss där. Dom behöver egen tid för sin egen familj. Även om de är snälla och säger att vi ingår i familjen nu och att vi får bo där ett tag till, så syns det och märks att det tär på dem att ha oss där.
Jag vet ju själv hur det är att ha inneboende. hur kul och skoj det än är så funkar det till en viss gräns innnan det börjar bli jobbigt och man börjar sakna att ha sitt eget hus för sig själv. Det är inget personligt, det bara är så. Själva situationen blir jobbig utan att personen i sig är jobbig.

så, nu har jag ventilerat mig lite.
Saknar att ha min Jossa i närheten, att ta en fika med och bara snacka =) Du är min psykolog vännen =P Jag är inte mig själv utan dig.. på nått sätt ;)

Kanske dags att göra lite nytta här på jobbet och inte sitta med mina funderingar här ;)

See ya!


Kommentarer
Postat av: Peigi

Hej! Halkade in här via Carros sida :o) Förstår hur ni har det med kontrollen och det. Vill också ha allt klart NU. Hoppas att ni får tag på eget fort som möjligt - så ni kan börja förbereda det andra ;o) Själv har jag fått förbud att skaffa fler katter, Nicke verkar vara rädd att jag inte ska ha tid för honom nu när han ÄNTLIGEN lagt av helt med wow :o))

2007-04-11 @ 14:21:47
URL: http://peigi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0